Eerste evaluatie en meer

4 juni 2019 - Barcelona, Spanje

Dag dag allemaal!

Op 29 mei had ik mijn evaluatie met Dutch Students Abroad en mijn manager samen met Tom. Over hoe wij het doen als stagaires in het hotel. Met DSA (Dutch Students Abroad) hebben we erg lang gepraat over onderandere de werktijden, werkzaamheden, collega's, vrije dagen en nog meer dingen. Met mijn manager er bij was een gesprek van 5 minuten waarin hij zei dat het goed ging en dat ik iets actiever meot overkomen soms. Dit was eigenlijk het hele evalautie gesprek met hem erbij en daarna kon ik weer naar huis omdat ik pas om 3 uur moest beginnen en het gesprek om 11 uur was. De rest van de week moest ik werken en dat heb ik dan dus ook gedaan. Ik kan steeds meer en het werk vind ik leuk om te doen. Het is niet al te moeilijk en het is erg fijn om na je klaar bent met werk naar huis te gaan en er niet meer mee bezig te hoeven zijn. Het enige nadeel is is dat ik nu al meer dan een week verkouden ben en het nog niet over gegaan is. In het hotel hebben we trouwens op 1 dag 2 groepen moeten inchecken die voor hun vrijgezellenfeest naar Barcelona kwamen en dat was opzich wel leuk om mee te maken, het waren zeer vrolijke en aardige mensen.

Dit weekend was ik vrij en heb ik op zaterdag met Linda afgesproken, Ik ben eerst richting haar werk gelopen en hebben we wat gelunchtst en daarna zijn we eerst naar Parc de la Creueta del Coll gegaan wat een park is hoger op de berg gelegen dan Parc Guëll, het is vrijwel niet toeristisch het uitzicht is mooi en normaal gesproken zit er water in de "vijver" of wat het dan maar voor mag stellen. Daarna zijn we bij mij thuis geweest om wat te drinken en is Linda richting huis gegaan omdat ze uiteten ging met haar husigenoten. Rond een uur of 10 zijn Linda en ik richting een Zweedse vriendin gegaan van haar en haar Zweedse huisgenoot en samen met een Italiaans meisje en de rest hebben we een spel gespeeld, ingedronken en zijn we later die avond/nacht naar de club Catwalk in Barceloneta geweest. Hier hebben wij tot 5 uur (het einde) gedanst en gestaan en vervolgens ben ik met Linda naar het strand gelopen. Op het strand lag een man nock out op de grond met zijn vrienden er om heen, deze man had veelste veel gedronken en werd opgetilt de trap op en wat er daarna met deze beste meneer gebeurt is weten we niet. Om half 7 hebben we naar de zon's opgang gekeken en daarna heb ik mijn spullen gepakt (ik zou in eerste instantie bij Linda slapen) en ben ik toch maar naar huis gegaan omdat het inmiddels vroeg genoeg was om naar huis te gaan, waar overigens niemand was. De rest van de dag heb ik niet heel veel bijzonders gedaan en maandag ook niet.

Behalve dat ik gister avond nadat Gloria en ik elkaar bijna 3 dagen niet gezien hadden opeens een boze Gloria kreeg.
Gister was ik dus alleen thuis en was het afval redelijk vol geworden en dus dacht ik dat ik dat die dag nog even zou gaan weg gooien.
Gloria komt thuis en word boos omdat de afvalemmer vol zit, dus ik vertel haar dat ik dat wilde gaan opruimen. Vervolgens zegt ze dat de keuken smerig is, wat ook zo was maar dat was al voor wij beide weg waren en er lag een of andere plakzooi op de vloer die niet van mij komt... Maar goed ik zeg zo geen probleem ik ruim het allemaal op. Dus ik loop naar de andere kamer om een bezem te pakken om eerst alle rommel weg te vegen en daarna met een dweil er over te gaan. Komt ze die kamer mega boos binnen en roept ze "ik ben je hulp niet" waarop ik zeg dat ik dat ook absoluut niet denk. "En ik ga je vader een bericht sturen want dit is echt onacceptabel en dit kan echt niet, ik ben je vader en moeder niet" waarop ik dus kalm reageer met dat ik vandaag ook gewoon netjes wilde vragen waar het allemaal precies naar toe moest waarop zei weer boos reageerde dat ik dat allang had moeten weten omdat ik er nu al een maanden woon. En toen dacht ik nou ja het is ook niet alsof jij het mij verteld hebt, maar goed ze heeft gelijk ik had het eerder kunnen en moeten vragen dat zeker. En toen begon ze in het spaans tegen mij te schreeuwen dat het elke dag hetzelfde liedje was dat als zij iets wilde weg gooien het afval dan vol zat en nog wat andere dingen zoals dat ze geen hulp was dus. En dus was ik "boos" omdat zij zo opeens uitbast en niet eerder gezegt heeft dat ze zich aan iets stoorde, nee zij houdt het in en opeens krijg je een stort lading over je heen. Overigens bedoel ik met boos ook echt flink pissig, overdreven boos. Ze liep de kamer uit, ik heb dus  de keuken schoongemaakt en het afval beneden weggegooit en toen ik boven kwam zat ze aan de telefoon. En toen ben ik naar mijn kamer gelopen want ik dacht ik kan haar nu volgens mij beter vermijden voor ik meer over mij heen krijge en ze is nu toch over mij aan het praten met een ander. En toen is ze weg gegaan zonder iets te zeggen en kwam ze om 00.00 uur terug toen ik dus in bed lag. En vannochtend was ze al weg toen ik opstond en nu ben ik inmiddels thuis en is ze er nog niet.

Kortom ik weet niet of het nu in haar ogen weer goed is (in de mijne nog niet want zij heeft haar frustratie er uitgegooit dat ze niet blij is met mij en ik heb niets kunnen en mogen zeggen). En inmiddels weet ik dus niet meer goed wat ik er van moet denken, of dit komt omdat ze een slechte dag had, omdat ze niet gewend is samen te wonen, of omdat ik een verschikkelijk persoon ben om mee samen te wonen ik weet het niet. Maar ze is nogal onvoorspelbaar in mijn ogen wat het nogal kakkie maakt want ik zit er niet op te wachten om over 2 week te horen wat ik wellicht vandaag in haar ogen fout gedaan heb. Dus wil ik misschien opzoek gaan naar een ander appartement omdat ik een beetje bang voor haar begin te worden en het voor mij zie dat ze opeens uit het niets mij verteld te vertrekken. En ja ik zat ook fout dat weet ik maar dit is wel heel heftig naar mijn mening. Dus mochten jullie weten wat ik nu het beste kan doen tips zijn altijd welkom...

Vandaag heb ik met Carla uit Olot afgesproken de dochter van een vriend van papa en inmiddels is die familie bevriend met mijn familie. En hebben we geshopt in het centrum, gegeten in een pizzaria die zij uitgekozen had omdat ze een glutenallergie heeft. Het was een goed restaurant en de pizza was prima alleen wel anders dan dat ik gewend ben. Hierna zijn we nog wat wezen shoppen en hebben we gezeten en wat gedronken en toen was het al weer tijd voor haar om richting huis te gaan aangezien ze 1,5 uur ongeveer in de bus zit naar huis en ze dus alleen speciaal voor mij naar Barcelona gekomen was. En ik ben voor volgende week maandag uitgenodigt om naar hun toe te komen en daar te blijven logeren waar ik erg naar uitkijk want het is inmiddels dus 3 jaar geleden dat ik hen gezien heb! De laatste keer was in de zomer voor dat ik naar Santiago ging toen hebben ze bij ons in huis verbleven. In iedergeval dat was een leuke dag en nu zit ik hier op mijn kamer een blog te schrijven met alweer slecht nieuws en het meest nare vind ik nog wel dat het voor de rest echt oprecht goed gaat, ik heb het naar mijn zin op mijn stage bedrijf, ik heb nieuwe mensen ontmoet, ik leer meer spaans, ik doe hardstikke hard mijn best en ik voel mij goed. Alleen dat ene zit nu dus ontzettend dwars. Maar no worries het komt wel goed dat weet ik ook wel. Ik ben alleen benieuwd wanneer dan.

Ojha voordat ik het vergeet ik ga aankomende vrijdag naar Ed Sheeran! En ik kijk er ontzettend naar uit aangezien ik echt mega groot fan ben (maar niet de die hard fan die helemaal crazy gaat). En volgende week 14 juni komen mijn leraren langs voor stage bezoek en ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn en of het stage bedrijf nog steeds vind dat ik het goed doe. We gaan het mee maken voor nu zeg ik gedag en tot snel!

Liefs,

Plien

1. Maarten:
    5 juni 2019
    Hoi lieve Paulien, geniet van de leuke momenten en leer van de lastige. Laat jezelf niet onzeker worden van onbekende situaties maar accepteer ze en laat het op je afkomen. Zo leer je steeds weer een beetje meer.
  2. Bianca Eekelder:
    11 juni 2019
    He Paulien, morgen ga ik mijn koffer pakken en donderdag gaan we dan uitgebreid bijkletsen! Ik heb er zin in, ik hoop jij ook! Regel jij de zon? Tot donderdag!