over de helft van mijn stage!

30 juni 2019 - Barcelona, Spanje

Dag allemaal!

Afgelopen woensdag was mijn 60ste dag in Spanje en nog 60 dagen te gaan, kortom ik zat op de helft. De afgelopen week was ook de laatste week voor Linda in Barcelona en dus hebben we het weekend er voor dit "gevierd". We zijn naar Sitges geweest met zijn tweeën en 's avonds naar een bar geweest  waar ik Wessel heb ontmoet een vriend van Linda, zaterdags moest ik werken tot 5 uur. Zondags zijn Linda en ik naar het aquarium geweest van Barcelona maar dat viel een beetje tegen omdat het een klein aquarium is met kleine hokken waren en niet heel veel verschillende soorten waterdieren, vooral veel soorten vissen, hierna zijn we bij het winklecentrum dat er naast zit wat wezen eten en rond gekeken en 's avonds hebben we Sant Joan gevierd op het strand met Wessel en Arie (een Portugees die we ontmoet hebben) wat een feest is om de langste dag te vieren en het begin van de zomer, er word veel vuurwerk afgestoken en veel mensen zitten op het strand met vrienden of familie te drinken en te praten. Het was een gezellig weekend en ik kwam laat thuis elke keer maar dat was het waard :D

Maandag moest ik werken van 10 tot 5 en de rest van de week van 3 tot 10 uur.
Op werk is niet heel veel bijzonders gebeurd. Vooral mensen inchecken en helpen als ze vragen hadden zoals gewoonlijk en gister was ik vrij.

Zaterdag ben ik met Wessel op stap geweest. Eerst op een terras wat gedronken, 2 Amerikaanse heren ontmoet die ook naar de pride gingen kijken en vervolgens hebben we bij de gaypride gekeken voor een aantal uur. Het was een grote en leuke optocht al denk ik dat die in Amsterdam uitgebreider is dan hier.
Hier waren een aantal wagens en veel mensen op straat met muziek. Hierna zijn we richting een festival gegaan en hebben we nieuwe mensen ontmoet. De Vengaboys zouden ook optreden maar die heb ik helaas niet gezien omdat ik eerder weg ging door een migraine die ik gekregen had. Gister was het namelijk rond de 35 graden hier en scheen de zon ontzettend fel, en ondanks dat ik veel water heb gedronken had ik dus aan het eind van de dag toch zo'n ontzettend erge hoofdpijn dat ik maar naar bed ben gegaan en heb geprobeert te slapen in deze hitte aangezien het absoluut niet afkoelt hier en het als nog 28 graden is 's nachts.

Vandaag ben ik ook vrij en ga ik helemaal niets doen. Ik voel mij nog steeds niet helemaal lekker en morgen moet ik om 7 uur op werk zijn dus ik kan dan maar misschien beter rustig aandoen vandaag. Nou ja het is een korte blog deze keer maar er is niet heel veel bijzonders gebeurd. Inmiddels ben ik 65 dagen in Spanje en nog 55 dagen tot ik weer in Nederland ben en ondanks dat ik geen heimwee heb, kijk ik er ook wel een beetje naar uit om weer in mijn eigen bed te slapen en mijn familie en vrienden te zien. Maar eerst hier maar mijn stage afronden en wat meer van de stad zien. En hopen dat ik toch ooit nog eens bruin word hier al is die kans erg klein :( Tot nu toe is mijn "bruine kleurtje" nog steeds witter dan de gemiddelde europeaan, maar goed liever wit en geen huidproblemen dan bruin en wel. En rood is nou ook weer niet de kleur waar ik voor wil gaan ':D

Dit was de blog voor deze keer en tot de volgende keer!

Liefs,

Plien

1. Sandra:
    30 juni 2019
    Even nog dan ben je weer terug en hier een paar mensen ook heel blij
  2. Anita:
    30 juni 2019
    Weer veel beleefd de afgelopen tijd. Leuk, al die gezellige dingen mer vrienden. Nog even en je kunt weer op stap met je vrienden hier.
  3. Oma S:
    5 juli 2019
    Lieve Plien, denk, dat je nooit heel erg bruin wordt. Maar hoeft ook niet Te lang in de zon is niet gezond. Nog een poosje, en je bent weer thuis. Gelukkig heb je het nog steeds naar je zin, en doe je ook leuke dingen.Gr.,oma.
  4. Oma:
    5 juli 2019
    ik vind het steeds weer leuk je weblog te lezen. ik hou van je 👄❤