Laatste update vanuit Barcelona

18 augustus 2019 - Barcelona, Spanje

Allerliefste mensen,

Over 6 dagen vlieg ik terug naar Nederland en dus zal dit hoogst waarschijnlijk de laatste update van uit Barcelona zijn.

Zoals jullie konden lezen in mijn vorige blog ging ik lunchen met Carla en haar vriendje, we hebben geluncht bij Messie sin gluten in de buurt Gracia en ik had een lekkere pizza. Het hele restaurant is glutenvrij en zeker de moeite waard als je snel last van je buik krijgt. Daarna zijn we wezen shoppen in plaça Catalunya en later die dag ben ik naar huis gegaan.

Uiteraard heb ik de afgelopen weken weer veel gewerkt en vooral met de nieuwe werknemers. Tegenwoordig moet ik met een nieuwer meisje in de ochtenden werken en dat is nogal een uitdaging soms, ze is erg negatief en verteld continu hoe stom en dom ze mensen vindt en dat ze niets zelf kunnen en hoe wij het allemaal maar voor ze moeten regelen. Ook dat veel niets tegen ons zeggen tenzij ze iets nodig hebben van ons en er van uitgaan dat wij weten wat ze willen of moeten hebben. Gedeeltelijk is het waar dat veel alleen maar hallo zeggen als ze iets willen weten maar toch. Ze zegt dit waar de gasten bij zijn en meestal zijn het mensen die in het Engels tegen ons praten en dus zegt ze in het Spaans tegen mij hoe dom ze zijn. Hoe collega's hun werk niet goed doen en dat het allemaal grote kak is. Erg netjes is het allemaal niet en zo duren de dagen ook erg lang als je dit 8 uur aanhoort.

Verder is het nog maar drie ochtenddiensten tot ik klaar ben met mijn stage in het hotel en afgelopen vrijdag heb ik mijn laatste gesprek gehad en een beoordeling gekregen. De manager was heel positief, zei dat ik vaak beter werkte dan sommige werknemers van hem en dat hij altijd op mij kon rekenen. Ik heb voor mijn stage een 10 gekregen en daar ben ik uiteraard erg blij mee! Dutch Students Abroad trouwens ook en die vertelde mij dat Carles de manager nog nooit zo positief over een stagair had gesproken als over mij ook nadat mijn gesprek over was en ze wachtte tot Tom klaar was voor zijn gesprek.

Andere dingen die gebeurd zijn is dat anderhalve week geleden iemand helaas zelfmoord heeft gepleegd door van het balkon af te springen in een van de appartementen schuin tegenover het hotel. Dit is voor half 7 gebeurd  's ochtends en de gasten hebben er gelukkig niets van meegekregen maar die ochtend moest ik werken en toen in de straat in liep zag ik een ambulance de straat in rijden en dacht "ik hoop maar dat hij niet voor het hotel stopt" toen ik het hotel naderde zag ik dus dat hij 3 meter er na gestopt was en dat er iemand op de grond lag (ik heb niets gezien omdat het ambulance personeel er voor stond) op dat moment dacht ik dat het ging om iemand die out was door de alcohol maar later kregen we te horen van andere collega's van de ontbijtdienst en omwonende dat het ging om iemand die of gevallen of gesprongen was. Uiteindelijk bleek dus dat laatste en heeft ze het niet overleefd. Dat was een zware en vooral rare ochtend om mee te maken.

En nu naar iets luchtigers...

Tijdens mijn vrije dag vorige week ben ik naar Casa Vincens geweest wat op letterlijk 4 minuten loopafstand van mijn huis is. Dit is het eerste huis dat Gaudí gemaakt heeft en omdat het pas sinds een aantal jaar open is voor publiek zijn er minder mensen die er van af weten. De prijs is goedkoper dan voor alle andere Gaudí gebouwen en de wachtrijen korter (je kunt kaartjes halen voor dezelfde dag in tegenstelling tot alle andere gebouwen van hem) voor 16 euro kun je het huis bezichtigen en het is zeker de moeite waard als je in de buurt bent!

Vrijdag de dag van mijn eindgesprek en zaterdag 17 augustus ben ik naar Goretti geweest de gastzus van mijn vader die in de buurt van Manresa woont. Vrijdags heeft ze mij opgehaald van het treinstation en zijn we eerst naar Montserrat geweest, grote bergen met een klooster onder andere. Het uitzicht is erg mooi en ik heb er erg van genoten. Daarna zijn we snel langs geweest bij haar 2 van de 3  zonen die nu bij hun vader zijn. De middelste en de jongste heb ik gezien en ze waren erg aardig. 's Avonds zijn we naar het huis van haar vriend gegaan en hebben we daar een Argentijnse barbecue gehad. Het was ontzettend lekker en leuk om mee te maken al was ik aan het eind wel ontzettend moe van al het Spaans dat ik hoorde.

Zaterdag (gisteren) zijn we eerst naar een plek geweest waarvan ik de naam helaas niet weet maar je kunt er in de bergen bij een rivier zwemmen en wandelen onder andere. Hier hebben we ook geluncht en vervolgens zijn we naar Manresa geweest waar ze de stad heeft laten zien waar mijn vader als uitwisselingsstudent bij hen gewoond heeft. Manresa is een leuke stad en ik vond het vooral leuk om te zien in welke stad mijn vader gewoond heeft, het oude huis, de winkels van zijn gastfamilie en zijn oude school. Daarna hebben we op het terras een milkshake gehad en was het om 7 uur weer tijd om bijna 2 uur naar huis te reizen. Ik heb ontzettend genoten van dit weekend en hopelijk eindigen mijn laatste dagen hier net zo goed. Al is het vooral werken en mijn spullen inpakken door middel van op mijn koffer te gaan zitten want ik heb te veel mee ':)

Dit was mijn laatste blog voor nu. Wie weet schrijf ik in Nederland weer een nieuwe, in ieder geval heel erg bedankt voor het lezen en tot snel!

Liefs,

Plien

1. Jessica:
    18 augustus 2019
    Wat een mooie beoordeling Paulien! Op naar de laatste dagen en dan kun je je familie weer in je armen sluiten. Heel veel plezier deze dagen en een goede reis naar huis! 😘
  2. Anita:
    Topper, trots op je 😘
    Fijn dat je zo'n leuk weekend gehad hebt in Manresa. Tot gauw, xxx 💜
  3. Maarten:
    18 augustus 2019
    Hebben ze je geen vaste baan aangeboden? Als je beter bent dan de vaste medewerkers, kun je meteen een salarisverhoging vragen ;)
    Tot zaterdag! <3
  4. Alissa:
    19 augustus 2019
    Tot binnenkort lekkerding ♥️
  5. Tante K.:
    21 augustus 2019
    Tot snel weerzien, lieve schat! Geweldig dat je zo'n goede beoordeling voor je stage hebt gehad. En fijn dat je dit laatste weekend zo genoten hebt. Dat je nog maar heel vaak goede beoordelingen voor je werk mag krijgen en veel weekenden van plezier. Amen. 😀😘😘😘
  6. Bianca Eekelder:
    26 augustus 2019
    Alleen toppers krijgen een 10!
  7. Jacqueline Oolthuis:
    16 oktober 2019
    Met veel interesse je verslag gelezen. Goede tip om deze link erin te zetten.