Leraren op bezoek

18 juni 2019 - Barcelona, Spanje

Hola mis amores!

Vandaag ga ik maar eens vertellen over het bezoek van mijn leraren en de afgelopen werk week want o mijn hemel wat een chaos!

Op 13 juni kwamen mijn leraressen aan en ben ik met ze naar de Sagrada Familia geweest. We hadden de audiotour en hebben hier zo'n 2 uur rond gehuppeld. Ik ben 5 jaar geleden met mijn ouders en Bente in de Sagrada Familia geweest ook met de audiotour alleen daar snapten wij toen niet zo veel van (ondanks dat hij in het Nederlands was) met de "als u nu naar rechts kijkt ziet u..." verhaaltjes. Maar deze keer heb ik de hele tour begrepen en heb ik de kerk goed bekeken en wat foto's gemaakt. Na de Sagrada Familia zijn we richting Barceloneta gegaan om hier uiteten te gaan met Wiebe, een andere student die op niveau 3 zit. We hebben in een klein restaurantje gegeten en het was erg gezellig.
Het restaurant heet "Tapa Tapa Xiringuito" en zit aan het strand van Barceloneta. Hierna zijn we naar huis gegaan en moest ik de volgende dag om 7 uur weer op mijn werk zijn.

14 Juni kwamen mijn leraressen langs voor het gesprek met de frontoffice manager (mijn baas), dit was een goed gesprek en deze keer ook langer dan de vorige keer toen Dutch Students Abroad er bij was. Mijn manager zei onder andere dat ik het goed doe, dat ik zo door moet gaan en dat ik echt een grote hulp was in het team, wat natuurlijk altijd mooi is om te horen. Na mijn dienst ben ik met Wiebe en mijn leraressen op de la Rambla naar een overdekte markt geweest en daarna naar de Arc de Triomf en  het parc de la ciutadella waar ik overigens een kleedje voor weinig geld heb afgedingd van zo'n straat verkoper. We hebben in het park gezeten, gepraat en rond gekeken natuurlijk, vervolgens ging Wiebe naar huis en hebben mijn leraressen en ik een restaurantje gezocht in de buurt van el Born. Toen we in het restaurant gingen zitten, zat er een groep Nederlanders in de hoek te eten, en tijdens het wachten op ons eten dat wij besteld hadden kwamen wat later bleek de andere helft van het voetbal team uit Groningen lang die spontaan bedachten om daar dan ook maar te gaan eten. En toen ze wisten dat wij Nederlanders waren werden alle tafels aan elkaar geschoven en zaten we dus tussen de voetballers in. En zo hadden we dus spontaan nieuwe mensen om ons heen. Het was een gekke maar leuke avond en het eten was overigens ook wel prima.

Zaterdag 15 juni heb ik eerst weer gewerkt deze keer van 10 tot 5 en ben ik 's avonds met Wiebe, Tom en mijn leraressen naar de Magic Fountain bij de berg Montjuic geweest voor de fonteinshow die van 21.30 tot 22.30 duurt. Een mooie show en mocht je een aantal dagen in Barcelona zijn, ga dan zeker langs, de show is alleen op vrijdag en zaterdag zover ik weet. Hierna hebben wij bij Buratino Informal Food and Drinks Barcelona gegeten en dit was een goede plek om uiteten te gaan. Lekker eten en een leuke bediening. Uiteindelijk zijn we naar de metro gelopen en hebben we afscheid van elkaar genomen en zijn mijn leraressen op zondag weer naar Nederland vertrokken. Zondags moest ik werken van 12 tot 7 en vanaf de eerste seconde dat ik binnen was, was het al een grote chaos. Pol had de ochtend shift en laat mij even vertellen over Pol. Pol is een nieuwe werknemer, top jongen/vent (aangezien hij ouder is dan ik ben vent eigenlijk maar goed). Pol is een hardstikke aardige jongen echt waarm alleen zijn werkwijze is gewoon zo ontzettend anders van niet alleen  mij maar van vrijwel iedereen die achter de receptie staat bij ons. Pol is met geen mogelijkheid vooruit te branden om het zo maar te zeggen, bij hem gaat alles langzaam en op zijn tijd zelf als je de tijd niet hebt. Zoals dus zondag aangezien er verschillende grote families en andere gasten een taxi nodig hadden om naar de haven gebracht te worden om hier op de cruise te gaan. De lijnen van het taxibedrijf was bezet dus gingen we alle taxi's online bestellen. In totaal meer dan 8 voor verschillende mensen. Sommige mensen hadden al eerder een taxi besteld en die zouden dus in principe als eerste moeten vertrekken. Echter toen de eerste taxi chaffeur binnen kwam heeft Pol tegen een random familie gezegd dat zij deze taxi konden nemen terwijl er dus mensen beneden al langer stonden te wachten dan deze familie want zij waren zojuist pas uitgecheckt en hadden op dat moment pas om een taxi gevraagd. De ene naar de andere gast nam random een taxi die niet voor hen bedoeld was en uiteindelijk was er een familie die 3 taxi's nodig had en al om 11 uur had aangegeven deze nodig te hebben en als laatste vertrokken omdat andere mensen de taxi's namen. Kortom een grote chaos mensen die niet tevreden waren en ik die mensen probeerde kalm te houden en te vertellen dat ik mijn best zou doen om het een beetje in goede banen te leiden want Pol keek ondertussen niet op of om naar deze mensen en deed niet de moeite om te zorgen dat de juiste taxi bij de juiste mensen werd gekoppeld. Dit alles heeft zeker 1,5 uur tot 2 uur geduurd voordat iedereen weg was en toen kwam er een hele tijd dat er niets te doen was. Behalve de nodige check-out's en check-in's waar Pol dus ook 3x keer zo langzaam over doet. Ik heb in de tijd dat hij 1 check in doet er zo 2 tot 3 gedaan. Hoe komt dat? Sommige gasten willen gewoon snel de kamer hebben en zitten niet te wachten op dat langzame gezoek en gedoe. Kortom soms moet je wat meer pit hebben en snel de check in doen en als de gast zelf wil, komen ze terug voor meer informatie. Pol heeft maar 1 stand en dat is dus tranquilo en soms is dat best lastig als je hem nodig hebt en hij voor eeuwig bezig is want oprecht alles gaat langzaam bij hem. Na werk ben ik naar Linda in Barceloneta gegaan om hier wat te eten en bij te kletsen en wat plannen te maken voor aankomende dagen omdat ze binnenkort al weer weg gaat.

Gister (maandag 17 juni) was ook weer een chaotische dag (en laat ik alvast spoilen vandaag was ook een chaos) want we hadden een overboeking. Toen ik zondag naar huis ging hadden wij 2 overboekingen en toen ik de volgende dag op werk kwam waren het er 8 geworden door een late update van TUI NL of iets in die richting. Kortom wij moesten gister 8 "kamers" weg sturen maar wij mogen niet zeggen dat mensen naar een ander hotel gebracht worden omdat wij een overboeking hebben, nee wij moeten zeggen dat er problemen in het hotel zijn en we daarom meerdere mensen naar andere hotels overbrengen. Dus er komt een groep van 6 Belgische mensen binnen die ik mocht vertellen nadat zij lang moesten wachten in het hotel omdat we problemen hadden met de communicatie tussen ons hotel en het hotel waar zij heen moesten. En van zelfsprekend waren zij boos/geirriteerd dat ze naar een ander hotel gebracht moesten worden. Om een lang verhaal kort te maken hebben wij gister meerdere mensen van Tui NL, BE en DE naar andere hotels moeten brengen. Ook een mevrouw die chronische klachten had en het liefst hier wilde blijven. Zoals ik dus al zei mogen wij dus niet zeggen dat er een overboeking is en dit is ook heel erg duidelijk aangegeven door mijn manager dat dit niet mag en vervolgens heeft Pol dus tegen een van de Nederlandse tui gasten gezegd dat we ze naar een ander hotel brachten vanwege een overboeking. En in mijn hoofd dacht ik "o nee daar gaan we dan". Vandaag werd dat nog eens aangegeven dus dat je dat niet mag zeggen en Pol heeft dus niet eerlijk aan Charles de manager verteld dat hij dat gister dus wel gedaan geeft, wat in mijn ogen niet klopt maar goed.

Overigens hebben wij al deze mensen vandaag wel een upgrade van kamer gegeven en heb ik in ieder geval geprobeerd het zo aangenaam mogelijk te maken voor mensen. Mochten gasten dit lezen het spijt mij in ieder geval ontzettend want ik persoonlijk vind het niet leuk om mensen weg te moeten sturen, maar goed ik ben maar de stagaire, ik moet luisteren naar mijn baas en die maakt de regels en daar moet ik mij aan houden. In ieder geval was gister vooral in het teken van de overboekingen en dit liep over naar vandaag want we hadden er vandaag weer een paar die dus naar een ander hotel moeten. En dus de mensen die gisteren naar een ander hotel moesten die vandaag terug kwamen en we dus een upgrade gegeven hebben en in iedergeval 1 kamer een compensatie. Overigens waren er gisteren ook daadwerkelijk problemen in het hotel naast een overboeking, de schoonmaak duurde lang, mensen die niet op tijd uitcheckten, de lift die kapot was, tv's die kapot waren en ga zo maar door. Dus vandaag moest ik van 10 tot 5 en hebben we mensen uitgecheckt, de gasten die terug kwamen de koffers opgeslagen tot de kamers klaar waren en hebben we een geld probleem moeten oplossen doordat er iets niet klopte met de invoices en het gepinde bedrag ( vraag mij niet hoe het precies zit). En om 5 uur kon ik naar huis. Voor de rest heb ik vandaag niet veel bijzonders gedaan ik ben vooral moe de afgelopen dagen door alles wat er gebeurt is. Dus ga ik zo maar slapen ondanks dat ik pas om 3 uur begin met werken.

En uiteraard heb ik de afgelopen dagen weer veel met onder andere Carla gepraat over stage, het stagegesprek en de dagelijkse dingetjes :D
Maar goed daar ga ik maar niet al te diep op in want dat is allemaal prive ;)
*update 23.05* Ze zijn hier bezig met reparaties in de flat en er werd gezegd dat je het water nog wel kon gebruiken als de werkuren over waren, er zit een groot gat bij ons in de muur van het trappenhuis waar de leidingen achter zitten en op de 4de verdieping ging iemand douchen en het water kwam bij ons door het gat heen waardoor een gedeelte van de trap nu nat is. Niet mega ernstig maar wel gek als je toen je thuis kwam om 6 uur nog niets aan de hand was, geen gat te bekennen en vervolgens opeens een lekkage hebt op jouw verdieping.
Alvast slaap lekker allemaal en tot de volgende blog, het was fijn om even van mij af te kunnen schrijven zo.

Adios!

Liefs,

Plien

1. Maarten:
    18 juni 2019
    Nu heb je in ieder geval iets gezien dat ik zelf nog nooit live gezien heb, namelijk de verlichte fontein bij Montjuïc.
    En wat een puinhoop met die kamers in het hotel. Bij Pol krijg ik echt een gevoel van een typische Spanjaard... Tranquilo, tranquilo, mañana, mañana...
    Hopelijk is de overlast van de lekkage snel verholpen.
    Liefs, papa. 😘
  2. Anita:
    19 juni 2019
    Hahaha die Pol moet solliciteren bij de Mc in Rome.
    Snap dat het je irriteert.
    Hopelijk is de chaos in de flat snel opgelost.
    💋😚
  3. Bianca Eekelder:
    19 juni 2019
    Het was erg gezellig om samen met jou door 'Barça' te struinen! En ...fijn om te horen dat je het goed doet op de stage! Je hebt mooie complimenten gekregen en de tussenbeoordeling zag er ook super uit! Ga zo door!
  4. Oma S:
    19 juni 2019
    Een smile, en een duim voor jou.
  5. Angelique van aalst:
    20 juni 2019
    Je doet het toppie Paulien! Dikke 👍
    Hopelijk is de lekkage snel verholpen.
  6. Tante K.:
    26 juni 2019
    Genieten, Paulien, zowel van jouw verhaal als van de foto's. Fijn dat de beoordeling zo goed is. Mooi om te zien hoever ze nu zijn met de Sagrada. Ik vind het zo'n geweldig gebouw! En je lijkt je goed te vermaken en dat vind ik heel fijn. Liefs. Xxx