Mooi rood is niet lelijk

13 juli 2019 - Barcelona, Spanje

Hallo hallo jonge luitjes!

Dat is eventjes geleden dat ik een blog geschreven heb. Komt vooral omdat ik hard aan het werk ben en er niet echt iets bijzonders gebeurt op het werk.
De afgelopen dagen zijn ontzettend rustig voorlopen, ik een keer uit eten geweest en heb gewerkt van 7 tot 15 uur. Maar de afgelopen week mocht ik meedraaien met de ontbijtdienst van 7 tot 11 en daarna de receptie. Bij de ontbijtdienst moest ik aan mensen hun kamernummer vragen, tafels afruimen, schoon maken, opnieuw bestek neerleggen en opschrijven en laten ondertekenen door de gast wie er niet ontbijt inbegrepen had zitten omdat zij bij de check-out moeten betalen. Dit ging goed en volgens de medewerkers van het ontbijt ben ik een grote hulp dus daar ben ik erg blij mee. Verder moest ik afgelopen week naar TUI NL bellen om te vragen of het emailadres klopte en heb ik natuurlijk de nodige check outs en check ins gedaan, telefoons aangenomen en vragen beantwoord van mensen. Deze week hebben we problemen gehad met de airco in het hotel en dat die dus niet werkte terwijl het hier de afgelopen weken rond de 30 graden is geweest (op 2 dagen regen na maar toen was het als nog 27 graden) en er was een meneer die zei dat hij zijn kamer wilde ruilen omdat het te warm was in deze kamer, hierop vertelde ik deze meneer dat wij geen betere kamers beschikbaar hadden (alleen hoger waar het warmer is) en dat het airco probleem in het gehele hotel was en als ik hem een andere kamer zou geven het probleem niet opgelost zou zijn. Echter wilde deze meneer niet luisteren ondanks dat we het hem probeerde uit te leggen en dat we bezig waren met het repareren van het airco systeem en pas toen mijn baas de manager precies het zelfde vertelde als dat ik hem al 4 keer had uitgelegt geloofde hij het opeens wel. Uiteindelijk was de aico optijd gerepareert waardoor deze man net hoefde te verhuizen.

Ik heb ook afgesproken met Ines een vriendin van mij die ik ken doordat ik bij haar op school heb gezeten in a pobra do caramiñal en ze is nu op het moment ook in Barcelona. Ines spreekt vrijwel geen engels waardoor ik de hele middag in het spaans gepraat heb of nou ja geprobeert het lukt niet altijd even goed maar we doen ons best. Het was leuk om haar na 2 jaar weer terug te zien en bij te praten over bepaalde dingen, hopelijk zie ik haar binnenkort nog een keer.

Gister tijdens mijn dienst kwamen twee mensen uit India naar de balie die vertelde dat zij beide een kamer met terras hadden geboekt. Alleen stond bij ons in de boeking dat zij een standaard kamer hadden en geen kamer met teras, de agent van 1 van de 2 had de boeking gemaakt en er waren in totaal 7 boekingen gedaan waarvan 5 gecancelt, deze mensen aan de balie wilde verhaal halen waarom zij dus niet gekregen hadden wat zij geboekt hadden in hun ogen en toen wij uitlegde dat wij de boeking hadden voor 2 normale kamers gingen ze na veel gedoe toch maar praten met de gene die de boeking voor hen gedaan had . Deze meneer belde van uit India naar Spanje en ik kreeg hem aan de lijn, terwijl ik hem uitlegde dat wij 7 boekingen hadden gekregen waar van 5 gecancelt en dat daar inderdaad een boeking tussen zat met teras wilde deze meneer weten waarom zijn clienten dit niet gekregen had. Ik heb hem duidelijk uitgelegt wat er bij ons aangegeven stond en maar hij wilde niet luisteren waardoor ik hem heb moeten door verbinden met de manager die vervolgens het zelfde zei als ik en de eindstand ze zouden mogelijk de volgende dag een kamer met teras krijgen. Na werk ben ik mt Wessel naar de Rambla geweest en hebben we rond gelopen en uit eindelijk in de buurt van de haven hebben we wat tapas gegeten wat hardstikke gezellig was.

Vandaag hadden Wessel en ik afgesproken om naar het zwembad op Monjuic te gaan (het olympics zwembad) en dat hebben we dan dus ook gedaan. Ik heb de hele middag gezwommen en op een ligbedje gelegen en zoals je al aan de titel kunt lezen ben ik verkleurd, helaas niet de kleur waarvoor ik wilde gaan namelijk mooi bruin maar goed, nu ben ik kreeft rood maar ik kan nu wel zeggen dat ik een kleurtje gekregen heb hier in Barcelona (helaas dan wel mooi rood). Na het zwemmen wat erg verkoeltend was zo mt 30 graden en een lekekr windje af en toe hebben we een pizza gegeten en vervolgens ben ik met mijn kreeftje kleurtje maar naar huis gegaan om te douchen en aftersun op te smeren want dit kleurtje doet wel een beetje zeer. Verder was het wel een leuke dag en morgen ben ik ook vrij maar heb ik nog geen plannen. Inmiddels heb ik voor tot 11 augustus mijn rooster binnen gekregen en moet ik elke keer vroege diensten draaien met Laura een van mijn favoriete collega's. Misschien dat ik binnenkort weer eens naar Olot ga. En voor de rest word het langzaam aftellen naar het moment dat ik naar huis ga. Maar goed dit was het dan voor nu en tot de volgende blog! bedankt voor het lezen.

Liefs,

Plien