Drama

2 augustus 2019 - Barcelona, Spanje

Hallo allemaal,

De afgelopen weken heb ik eigenlijk geen blog meer geschreven, "hoe komt dat?" zou je misschien denken.
Nou er is gewoon niet zo veel bijzonders gebeurd tot afgelopen week! Ik ben vooral hard aan het werk in het hotel.

Vorige week ben ik uiteten geweest met Wessel en een vriend van hem. Heb ik op donderdags wat souvenirs gehaald voor het "thuis-front" en in de stad rond gewandeld. De afgelopen weken waren weer lekker warm hier en is mijn rode huid van de laatste keer dat ik verbrandde gelukkig weer bij getrokken. Het enige nadeel van dit warme weer is, is dat het soms te warm is om iets te doen en aangezien ik 30 minuten van het volle strand af zit ga ik ook niet altijd voor die optie. In ieder geval, op werk is er inmiddels een nieuw meisje begonnen, ze is aardig alleen soms kan ze ontzettend bot en ongeïnteresseerd overkomen naar gasten. Een aantal voorbeelden: 1: een gezin met 3 luide kinderen die een taxi nodig hadden, wij hebben gebeld en ze staan buiten een tijdje te wachten. De vader van het gezin komt binnen met de vraag of we nog eens konden bellen want er kwam maar geen taxi waarop zij zegt: "Kom op, je staat net 5 minuten te wachten, wacht nog maar langer". Dus deze meneer gaat weer naar buiten, vervolgens heb ik de dagen er na ontzettend hard mijn best moeten doen om deze mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn en dat niet iedere receptie medewerker zo is. voorbeeld 2: een mevrouw die dacht dat zij op het moment vrij was om een vraag aan te stellen, dit was niet het geval dus in plaats van netjes te zeggen: "heeft u een momentje" zegt ze tegen deze mevrouw "ja wacht je ziet toch dat ik bezig ben". Zondags ben ik na werk naar "Brunch in the park" geweest een festival dat elke zondag hier in het park gehouden wordt met techno muziek. Ik was samen met een aantal collega's en het was ontzettend gezellig, na de tijd heb ik met 4 van hen nog op plaça Espanya gegeten. Ik was om 12 uur thuis en de volgende dag mocht ik om 7 uur weer aan het werk.

De rest van de week ging over het algemeen soepel behalve dat er een Nederlandse gast was waar van de telefoon gestolen was in het centrum. Ik heb deze meneer 1,5 uur nadat ik officieel klaar was nog geholpen en daarna heb ik lekker niets gedaan thuis. 2 dagen geleden hebben 2 mensen van de receptie per direct ontslag genomen waardoor wij nu met een personeelstekort zitten en heel veel chaos omdat ze nieuwe mensen moeten zoeken. Ik ga verder hun persoonlijke redenen niet hier vertellen maar het is allemaal ontzettend veel gedoe.
Mijn manager is gister teruggekomen van zijn vakantie en vertelde mij dat ie van de rest gehoord had dat ik ontzettend goed bezig ben in het hotel dus daar ben ik erg blij mee.  En ondertussen ga ik over 22 dagen terug naar Nederland! Ik kijk er inmiddels wel naar uit om naar huis te gaan dus hopelijk gaat het een beetje snel de laatste weken. Niet omdat ik het hier niet na mijn zin heb hoor. Gewoon omdat ik mijn bed mis en mijn familie en vrienden ook wel een beetje ;)
En aangezien ik hier inmiddels weer alleen ben doordat Wessel nu op vakantie met zijn ouders is en vervolgens naar Nederland gaat en mijn andere vrienden moeten werken als ik vrij ben of 1 uur van mij vandaan wonen ben ik tegenwoordig vooral veel alleen op pad en dingen aan het doen. Voor nu staat er alleen nog op mijn lijstje werken en wat souvenirs halen, meer niet.

Dit was mijn korte update over hoe het gaat. Goed maar beetje chaotisch. Voor mijn gevoel mis ik nog van alles maar ik ga zo lunchen met Carla en haar vriend dus dit was het voor nu en wie weet tot een volgende blog en anders tot in Nederland!

Liefs,

Plien

1. Alissa:
    2 augustus 2019
    Ik mis jou heel erg schattie, tot binnenkort :)
  2. Anita:
    2 augustus 2019
    Gelukkig houd je je hoofd koel ondanks alle commotie. Topper 😘
    Voor je het weet zit het er op.
  3. Maarten:
    2 augustus 2019
    Leuk om weer wat van je te lezen :)
    Wij gaan dit weekend naar Huntenpop, en dan nog 1 week en dan zit mijn vakantie er ook al weer op.
  4. Oma:
    5 augustus 2019
    fijn om weer wat van je avontuur te kunnen lezen! Ik hou van je en opa ook! 😗👄💋❤
  5. Oma S:
    7 augustus 2019
    Lieve Pliene miene mijne,fijn, dat ik weer iets van je hoor,[lees, ]Goed, dat je het daar goed doet.Blij, dat je binnenkort weer thuis bent. Tot zoens, ,oma.S.