update

28 april 2019 - Barcelona, Spanje

Beste overgebleven lezers en nieuwe natuurlijk.

Het werd weer eens tijd om een blog te schrijven vond ik.
Zoals velen van jullie weten ben ik naar Spanje geweest in september 2016 tot ongeveer 1 april 2017. Hierna ben ik een toeristische opleiding gestart in Doetinchem op het Graafschap College en inmiddels zit in in het einde van mijn 2e jaar. Voor mijn opleiding kon ik kiezen om een stage van rond de 18 weken te doen in het binnen of buitenland en zoals velen van jullie waarschijnlijk wel konden raden heb ik weer eens voor Spanje gekozen. Maar deze keer zit in in Barcelona.

Om 3uur 's ochtends op vrijdag 26 april vertrokken papa en ik naar Schiphol om vanaf daar met het vliegtuig naar Barcelona te gaan.
Hier kwamen we aan rond half 10 en vervolgens zijn we met het openbaar vervoer naar de stad gegaan. We zijn uitgestapt op plaça de Cataluyna en toen richting het hotel en mijn onderkomen voor de aankomende 4 maand gelopen. Na een pauze bij de 'vreetschuur' die we allemaal wel kennen en ik dus de naam maar niet van noem (tenzij ze mij nu spontaan geld geven als sponsering dan wel). Zijn we langs gegaan bij het hotel waar ik ga werken, we hebben onszelf voorgesteld, wat dingen nagevraagd en vervolgens doorgelopen naar het appartement waar ik verblijf. Ik veblijf bij een vrouw van mijn ouders leeftijd, die alleen woont zonder kinderen. Zij is en vriendin van de gastzus van mijn vader en ik mag dus bij haar in huis wonen voor de aankomende maanden als alles goed gaat.

Na de introductie zijn papa en ik naar Park Güell gelopen wat een flink stuk omhoog lopen is maar het uitzicht was prachtig :D
Verder hebben we rond gelopen door de stad, is papa naar zijn Airbnb geweest om zijn tas op te ruimen. Om 5 uur hebben we de gastbroer van papa en zijn vrouw ontmoet voor een glas drinken in een klein café om vervolgens om half 7 de metro en trein richting Bellaterra te nemen om hier te gaan eten bij een vriend van papa en zijn gezin. We hebben daar gezeten tot 10 voor 11 om vervolgens naar huis te gaan. Om half 12 was ik thuis en ben ik gaan slapen.

Op 27 april zijn papa en ik rond 10/11 uur naar Drassanes gegaan met de metro om vanaf hier naar de haven te lopen. Vervolgens hebben wij een taxi naar Monjuïc genomen om hier in het kasteel te kijken. De terug weg zijn we met de kabelbaan naar het begin van de berg gegaan en toen richting plaça de espanol te lopen. Daarna zijn we met de metro naar huis gegaan, wat gekocht en een dutje gedaan.

Rond 3 uur zijn we naar Camp Nou gegaan met de metro hebben we hier wat rond gekeken en zijn we daarna in Gracia met de gastzus van papa bij café gaan zitten, later kwam Gloria (de vrouw waarbij ik in huis woon) er ook bij omdat zij dus vrienden van elkaar zijn. Daarna zijn papa en ik naar huis gegaan om te slapen. En vandaag de 28ste heb ik om 07.15 afscheid genomen van papa omdat hij weer terug ging naar Nederland. Het was fijn om hem mee te hebben hier in deze grote stad met zoveel nieuwe dingen. En misschien komen mijn ouders en Bente nog een keer langs. Verder heb ik vandaag niet veel gedaan behalve boodschappen halen, rondje gelopen alleen waardoor ik in eerste instantie dacht verdwaald te zijn maar gelukkig viel dit reuze mee (al moet ik zeggen dat je van Google maps niet altijd heel veel wijzer word in deze stad). En straks ga ik eten halen voor vanavond, al weet ik nog niet wat omdat ik door de zenuwen nergens zin in heb.

Morgen is hopelijk mijn eerste werkdag als alles mee zit met de papieren die nog ingevuld moeten worden. En wie weet tot snel!

Liefs,

Plien

1. Maarten:
    28 april 2019
    Ik vind het fijn om je te begeleiden naar het mooie Barcelona. Veel plezier de komende tijd. <3
  2. Anita:
    28 april 2019
    Leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan dit weekend.
    Succes en plezier met je stage.
  3. Bianca Eekelder:
    28 april 2019
    Hé, Paulien! Leuk om je blog te lezen! Wedden dat jij mij over 6 weken álle details over de stad kan vertellen? Ik hoop dat je een geweldige stage gaat hebben en ik vind het fijn om je (op afstand én in Barcelona zelf) te gaan begeleiden tijdens deze stage. Geniet van alle mooie uitdagingen, leer de kneepjes van het vak en wees trots op jezelf omdat je al veel stappen hebt gezet en nog gaat zetten! Groetjes van 'je juf'.
  4. Sandra:
    28 april 2019
    Komt allemaal goed ga vooral genieten
  5. Oma:
    28 april 2019
    heb vertrouwen: het wordt leuk, je gaat het leuk vinden en je bent goed! 😀👄💋❤❤💕
  6. Oma S:
    28 april 2019
    Gaat vast wel goed.Zeker weten.!!
  7. Alissa:
    29 april 2019