El Dios ha hablado con migo

28 januari 2017 - A Pobra do Caramiñal, Spanje

Geachte damens en heren van planeet aarde,

"God heeft tegen mij gepraat" of eigenlijk hij gaf een teken.
Ik ging vandaag op een stoel zitten en hij zakte door. Aka ik word dik. Dat gezegd hebbende ik ga morgen pannenkoeken bakken en vandaag was mijn gastopa jarig en werd hij 90!
90 jaar wat een prachtige leeftijd en laten we hopen dat wij allen die leeftijd ook gaan bereiken.

Goed we hebben elkaar nu een paar dagen niet gesproken dus hier even een korte update.
Lets see. Ehm ik heb de nieuwe uitwisselingsstudenten ontmoet. Una, Leo, Rachel en Celine (Zwitserland, Usa, Usa en Maleisië) super aardige mensen maar ze gaan zeker niet de Belgen vervangen :)

Dus die zaterdag gingen we naar Santiago de Compostela om de nieuwe studenten te verwelkomen en meer informatie te krijgen over de camino de Santiago. Una was er die dag niet (geen idee waarom niet) dus we spraken ze maar heel even tijdens lunch en gingen toen weer naar huis.

De weken er na ben ik naar school geweest, ik heb er voor gekozen om geen economie meer te volgen maar biologie (school dacht dat het misschien ook makkelijker was aangezien het in Engels is)
Dus Engels, Frans, Spaans, Latijn, biologie, gym, geschiedenis, Galicisch, handenarbeid, wiskunde etc. De meest saaie lessen ooit soms maar mijn klas is wel leuk!

Afgelopen week van vrijdagavond tot woensdag was ik in Sada bij iemand van Afs. Niet echt iets om over te praten behalve dat het wel gezellig was en dat het mij dus 3.5 uur koste om terug te komen. En ik was niet eens uit de provincie. Donderdags ging ik weer naar school en boy wat vielen mij deze twee dagen zwaar poaahh.

Gister ben ik alleen wezen zwemmen in a Pobra vervolgens wezen shoppen met Helena en Sonia en na avondeten naar een bar om te luisteren naar een band waar Miguel's gitaarleraar speelt. Kortom een lange en vermoeiende dag. Vandaag 28-01-'17 gingen we naar opa en oma want abuelo is dus 90 geworden en dat hebben we met een lunch bij hen thuis gevierd. Hun 3 kinderen en kleinkinderen en ik dus waren er allemaal en hielpen met de lunch klaar maken. Toen ik taart wilde gaan eten zakte mijn stoel door :'( (was een oude stoel) na de taart ben ik naar de supermarkt gegaan voor appels en bacon voor morgen in de pannenkoeken. En toen ging ik met Lucia, Ana en Alejandra bij Lucia thuis "chillen". Het was super gezellig en nu zit ik onder het genot van Harry Potter deel een deze blog te schrijven met waarschijnlijk mega veel spelfouten en andere fouten. Ach ja gelukkig gaat Spaans al veel beter. En heb ik het erg naar mijn zin.

Ik denk dat ik hier maar een einde aan ga breien, haken en naaien. Het was weer een genoegen om een blogje te schrijven sorry voor de korte saaie blog deze keer wie weet binnenkort weer een. Mi amors, yo te quiero mucho!

Buenas noches mi amors!

Liefs,
Plien

1. Jessica:
    Lieve Plien,

Ik moest even terug lezen wat je de afgelopen tijd hebt meegemaakt. Wat heb je dat hord opgepakt zeg! Ik vind het fijn om te lezen dat je het nu beter naar je zin hebt op school en dat je bij een lieve familie woont.
    Dikke knuffel van mij en een kus van Thomas.
  2. Maarten:
    29 januari 2017
    superblij om weer wat van je te lezen, en dat het zo goed met je gaat. Veel plezier met het pannenkoeken bakken morgen. En maak je niet te druk over dik zijn, we zetten je wel op een streng fitness dieet als je terugbent.
  3. Oma:
    29 januari 2017
    fijn om je blog te lezen en dat het je naar je zin hebt en leuke dingen meemaakt.
  4. Anita:
    29 januari 2017
    Fijn om te lezen dat je het goed met je gaat. En dat je klas leuk is. Die lessen zijn een ander dingetje, vindt je zusje ook nooit wat aan.
    Succes en veel plezier met het bakken van de pannenkoeken.
  5. Oma S:
    29 januari 2017
    Fijn,weer wat van je te horen.Geniet er elke keer van.Blij, dat het op school, en in je gezin goed gaat.Houd oe, en eet smakelijk, straks.
  6. Magdalene:
    30 januari 2017
    Hallo Paulien!
    Super dat je het nu zo naar de zin hebt, cq ook een leuke klas hebt enz.
    Het Spaans gaat je al beter af, en dat is natuurlijk ook fijn. Straks wil je nog in Spanje gaan wonen?
    Succes met alles en veel plezier.