Februero en España

26 februari 2017 - A Pobra do Caramiñal, Spanje

Hallo hallo internetters van deze aardbol,

Hier weer een korte blog over mijn saaie leven, veel leesplezier!

In januari begon mijn school met de 21 dias Gallego die in februari dus tot een einde kwam. Om dit af te sluiten moest mijn klas een Flashmob maken die volgens mij kei erg faalde maar goed. Dus daar stonden we dan met twee klassen een rare flashmob te maken terwijl de rest van de school les had. Een paar dagen later was er een heftige storm in Galicië met hoge golven en harde wind. In sommige plaatsen was het zelfs zo erg dat stukken bomen en beton los kwamen. Ik ben overigens met gastvader, -moeder en -zusje in een plaatsje wezen kijken en het waaide echt heel hard. De dagen erna was het strand groen van het zeewier en de zee hoger dan normaal, op sommige momenten was er zelfs geen strand meer alleen maar zee.

Op 4 februari ben ik met mijn gastgezin in Vigo geweest naar een tentoonstelling over de opgegraven Chinese soldaten (die wereldberoemde ontdekking) wat mega interessant en leuk was (ja oprecht leuk) toen daarna ben ik naar de film Hidden Figures geweest, zeer goede film alleen beetje moeilijk te begrijpen soms zo in het Spaans. Het gaat over 3 gekleurde vrouwen die bij Nasa werkten (waargebeurd verhaal) verder geen spoilers of wat dan ook, u moet zelf maar de film gaan kijken :)
En toen na de film naar huis gegaan.

In februari ben ik ook wezen wandelen met mijn familie in Boiro een van de dichtsbijzijnde plaatsen hier. We hebben zeker voor twee uur gewandeld als het niet meer was en vanwege de storm die de week er voor was, was het water hoog en op sommige plekken strand was zoveel afval dat het water mee gesleurd had te zien dat ik oprecht even heb stil gestaan bij het feit dat dit door de mens in het water terecht was gekomen.
Na het wandelen ben ik met vriendinnen in A Pobra naar carnavalskleren wezen kijken maar kon helaas niks vinden. En dus gingen we met zijn allen in het koude park zitten praten.

14 februari een regenachtige dag waarschijnlijk waren de wolken aan het huilen uit medelijden dat ik nog steeds vrijgezel ben :P dus na school ben ik met Lucia in het dorp wezen rond lopen, praten en pizza gegeten want dat is cool.
Verder heb ik die dag 3 valentijns-briefjes gekregen allemaal van vrienden en was het op zich een leuke dag.

Nu we toch over school praten, het is nog steeds school maar ik vind Gym en beeldende vorming erg leuk. Veel leuke en lieve mensen in mijn klassen en met gym doen we Volleybal waar ik dus blijkbaar nog best goed in ben achteraf. Met plastica (beeldende vorming) maak ik nu de opa en de padvinder uit de film Up! van klei.

AFS kamp, in het weekend van 17,18 & 19 februari was als geen ander AFS kamp. Nou ja wel mega leuk zoals elk ander kamp maar deze keer waren alle kinderen die dit jaar uit Galicië naar het buitenland gaan er ook. Om te praten etc, we hebben veel gepraat, gelachen en gezongen met zijn allen. Al met al een heel leuk weekend maar helaas de een na laatste :(
Vervolgens ging ik terug naar huis en toen de bus A Pobra binnen reed zag ik aan de kant waar die A Pobra weer uitrijdt dat er politie met geweren stonden en auto's onderzochten.

Nou mensen dit was mijn maand februari zo'n beetje behalve het carnavals deel maar die ga ik nu schrijven!

Heel veel liefs, Plien❤

1. Anita:
    Noem dat maar saai! ;)
    Veel leuke dingen gedaan.Dat leger heeft oma Smit volgens mij ook gezien.
    Van die film hebben Bente en ik gisteren stukjes gezien. Die wil ik ook wel zien.
    Leuke log meisje. Benieuwd naar je log over carnaval.
  2. Oma:
    1 maart 2017
    leuke log en je nederlands is nog steeds goed opa begon te stralen toen ik voorlas, dat je volleybal goed had gedaan! en wat zijn wij mensen toch dom he, zoveel rommel te maken en niet fatsoenlijk op te ruimen wij hebben jaren geleden bij het museum in Assen gestaan om de tentoonstelling v.d. chinese soldaten te zien, maar de rij was zoooo lang en het regende zooo hard, dat we maar in een restaurant zijn gegaan en lekker koffie hebben gedronken ❤ xxx
  3. Tante K.:
    1 maart 2017
    Ik vind het super dit te lezen. En de foto's zijn ook mooi en interessant (en soms een beetje vaag :-) ). De lucht zag er weer stralend blauw uit op de foto's. Om jaloers op te worden. Hier is het nu regenachtig en grauwig en waterkoud. Ach, ja, gaat ook allemaal beter worden.
    Als je straks weer terug bent in NL, dan zijn je blogs superherinneringen voor je. Dan ben je zo ineens weer helemaal in Spanje.
    En nu op naar het Carnavalblog! ❤ xxx
  4. Maarten:
    1 maart 2017
    Hehehe, eindelijk weer een logje. Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoop dat je ons weer op de hoogte houdt hoe het met je gaat <3
  5. Oma S:
    1 maart 2017
    Wat fijn, weer iets van je te horen.Zo te zien, heb je het naar je zin. Heb inderdaad die tentoonstelling over het terra-cotta-leger gezien.Heel mooi. Moest ook heel lang in de rij staan, en het regende ook nog.En je hebt een leuke carnaval gehad, begrijp ik. hartstikke goed!! wacht met spanning op je nieuwe blog groetjes, en een knuffel, oma.
  6. Harry en Joke Peters:
    1 maart 2017
    Wij hebben de expositie in Assen wel gezien en een paar jaar geleden de echte opgraving in Xi-an! Fantastisch!