Jarig

10 mei 2019 - Barcelona, Spanje

Hello allemaal!

Afgelopen woensdag heb ik gewerkt van 1 tot 8 en had ik daarna avondeten met Gloria en een vriend van haar.
Het was gezellig en ze hadden alvast voor mijn verjaardag een stuk gebak gehaald en heb ik de kaarsjes uitgeblazen.

Om 00.00 kreeg ik een aantal felcitaties waar onder 1 filmpje van mijn beste vriendjes en vriendinnetje die gefeliciteerd zongen.
Ik bedank trouwens iedereen voor de felicitaties en de kaartjes die ik gekregen heb. In de ochtend/middag heb ik eerst over de Passeig de Gracia gelopen en wat geshopt. En daarna ben ik naar Jaume 1 gereist om daar te wachten tot de andere Dutch Students Abroad studenten kwamen. We hebben door de wijk gewandeld, tips gekregen (waaronder dat het maar 15 euro is als je een boete direct betaald voor openbaar drinken/ dronkenschap), daarna hebben wij in het park Parc de la Ciutadella rond gelopen en een foto opdracht gedaan. Tot slot gingen we naar het cafe/restaurant Rembrandt waar je typisch nederlands eten kunt halen en hebben we nog wat gezeten, gedronken en gegeten namelijk een kapsalon. Hierna ben ik nog met een meisje dat ik van de groep ontmoet had Linda naar het strand geweest en heb ik kunnen genieten van het uitzicht wat ik normaal niet zie omdat ik aan de andere kant van de stad woon. Wat ik wel jammer vond van de meeting was dat de meeste elkaar al kende door dat ze bij elkaar of vlak bij elkaar woonde en ik daar in tegen helemaal niemand kende. Maar goed rond 22 uur kwam ik thuis denk ik en niet veel later kwam Gloria thuis.

Gloria zei na hallo als 2e ding "je moet de lampen niet aan laten" waarop ik vertelde dat ik net thuis was en dus daarom 3 lampen aan had in het huis om de weg naar mijn kamer te vinden. Vervolgens zei ze dat ik altijd hallo en doei moet zeggen waarop ik zei "maar dat doe ik toch?" en toen zei ze dus dat ik dat de avond er voor niet gedaan had en die ochtend niet. "Sorry was niet mijn bedoeling" was mijn antwoord daar op en vervolgens ging ze naar haar kamer. En heb ik uit verbaastheid en verdriet gehuild :( not so proud of that
Hierna ben ik naar haar toegegaan heb ik nogmaals sorry gezegt en gezegt dat ik dacht dat ze boos was. Waarop zei zij dat dat niet het geval was. "maar zo kwam het wel over" was mijn antwoord daar op en vervolgens wilde ik dus uitleggen waarom ik misschien geen hallo terug zei. Ik ben nu eenmaal soms in mijn eigen wereld of bang om iemand te storen terwijl ze bezig zijn was mijn antwoord. Waarop zei reageerde met "maar je moet begrijpen dat het voor mij over kan komen alsof je boos bent en dat het normaal is hallo te zeggen en je niet zomaar in je eigen wereld kunt zitten en geen hallo zeggen". Kortom en misschien is niemand het hier mee eens maar dit vind ik, Maar ik moet haar wel begrijpen en absoluut begrijp ik het en vind ik het ook netjes om hallo te zeggen maar zij hoeft mij niet te begrijpen dat ik het misschien soms vergeet? En toen vertelde ze dat haar dag niet goed gegaan was doordat ze mega erge hoofdpijn had gehad tijdens haar engels examen en daarom hem niet afgemaakt had en toen dacht ik wel even van maar dat reageer je nu af op mij of? Ze zei overigens ook dat ze recht door zee is en toen dacht ik ja dat zijn wij Nederlanders over het algemeen ook maar de manier dat jij het bracht en hoe heftig dacht ik echt dat ze mega boos was. Waardoor ik dus zo geschrokken was. Maar ze is een beetje onvoorspelbaar soms tijdens onze eerste ontmoeting reageerde ze ook al heftig op een miscommuncatie tussen mijn ouders en haar over de huur. Waar zelfs mijn ouders van dachten dat is wel erg heftig om te reageren op zo iets. Vervolgens ben ik nadat dat "uitgepraat" was naar bed gegaan en heb ik ondanks het laatste gedeelte van de dag een leuke verjaardag gehad gister.

Vandaag moest ik werken om 1 uur en heb ik 's ochtend extra goed hallo gezegt tegen Gloria.
De dag was redelijk simpel er was niet heel veel te doen af en toe iemand die kwam inchecken of een vraag had en ik heb alle welkomblaadjes gemaakt voor morgen en overmorgen. Ergens rond half 5 kwam er een mevrouw naar beneden en vertelde dat haar kaart voor de kamer het niet deed. Dus ik had een nieuwe voor haar gemaakt zodat ze weer naar binnen zou kunnen. Vervolgens kwam deze mevrouw weer naar beneden een aantal minuten later met het zelfde probleem. Maica stond toevallig in de buurt en zegt tegen deze mevrouw "ja ze is een stagaire dus het zal wel niet goed gegaan sorry" waarop ik dacht nou ik heb meerdere sleutelkaarten gemaakt ik weet 100% zeker dat er niets fout gegaan is. Dus moet Laura een kaart maken voor haar van Maica en werd ik er achter aan gestuurd om te kijken of hij het nu wel deed. Dus ik loop naar de kamer en de vrouw zegt "hij doet het nog steeds niet". Dus ik ook proberen en toen deed hij het wel alleen had zij de zwarte strip aan de achterkant links gedraait en had ik hem omgedraait naar rechts zodat de deur wel open gaan. Kortom het was niet die vrouw schuld en niet die van mij in de eerste plaats maar ze had de kaart gewoon verkeerd om. In iedergeval vond ik die opmerking niet zo leuk omdat ik helemaal niets fout gedaan had en ik alleen maar te horen kreeg vandaag en gister wat ik fout doe dat ik beledigd was op dat moment. Hierna kregen wij nog twee gasten die online geboekt hadden maar de boeking was niet doorgekomen en gelukkig hadden we nog een kamer vrij want hun vlucht was gister gecancelt waardoor het eerste hotel waar ze in zaten hun plek had weggegeven aan iemand anders. En vervolgens kon ik om 8 uur naar huis en zit ik nu deze blog te schrijven.

Nou dit was het maar weer voor deze keer. Dit weekend ben ik vrij en ga ik niet veel doen denk ik. Ben moe en alles doet zeer helaas. Maar misschien ook wel geen idee nog. Heb inmiddels een OVkaart gekocht hier waarmee ik kan reizen het enige nadeel is dat het een papierenkaartje is waarmee je 3 maand moet doen en ik verschikkelijk bang ben dat ding kwijt te raken of kapot te maken perongeluk.
Anyway hasta luego! En hopelijk binnenkort een keer met een leuk verhaal ': I

1. Maarten:
    10 mei 2019
    Dat is een flink lang verhaal :)
    Zoals ik je al persoonlijk vertelde, zijn mensen vaak niet in staat om complimenten te geven over wat er goed gaat omdat men vindt dat dat nu eenmaal je werk is, maar als er iets misgaat dan zijn ze er wel direct om commentaar te leveren dat je iets niet goed doet.
    Je kunt nu in ieder geval 3 maanden vrij reizen door de stad. Geniet ervan!
    We houden van je en zijn supertrots op je! <3
  2. Bianca Eekelder:
    11 mei 2019
    Paulien, van harte met je verjaardag! Leuk dat Gloria er aandacht aan heeft besteed. Organiseert Dutch Students Abroad vaker ontmoetingen met nieuwe studenten? Zou wel leuk zijn om in korte tijd veel mensen te ontmoeten.

Hoe is de stemming in Barcelona na de uitschakeling in de Champions League?
    Groetjes!
  3. Oma S:
    12 mei 2019
    lieve meid,
    Je maakt wel wat mee, daar in Espagna.houd je haaks, het komt vast wel goed.
    Jammer van Barcelona, he.
    Groetjes, oma.