Strand

14 mei 2019 - Barcelona, Spanje

Dag allemaal!

Het is een aantal dagen geleden dat ik een blog schreef dus vandaar deze update.
Afgelopen weekend was ik vrij en heb ik zaterdag middag een appje gestuurd naar Linda of ze wilde afspreken en ze zei ja.
Dus rond 2 uur nadat ik een gevecht met de wasmachine deur had gehad omdat ik die niet open kreeg, en op het moment dat ik de hoop opgaf hij wel opende ik dus maar snel de was opgehangen had en daarna met de metro naar plaça catalunya gegaan ben. We hebben geshopt bij de H&M waar ik een groen shirtje kocht, bij de Sephora rond gekeken (and o my gosh I am in love with all the make up they have), en heb ik nog parfum gehaald bij de stradivarius. Daarna hebben we nog in het warenhuis rond gelopen en vervolgens hebben we een veelste dure cocktail gedronken op het terras op de Ramblas, de cocktail koste namelijk zo'n 25 euro voor 1 liter (met wel veel alcohol). Maar zoals mams altijd zegt van fouten moet je leren en dat hebben we zeker gedaan. Hierna ben ik met Linda meegegaan naar haar appartement dat ze met 2 andere Nederlandse studenten deelt die via Dutch students abroad hier op stage zijn. En heb ik daar mee gegeten en zijn we daarna op het strand gaan zitten tot het voor mij tijd was om ongeveer 30 minuten terug naar huis te reizen.

De volgende middag was ik uitgenodigt om naar het strand te gaan met Linda en de 2 andere. En heb ik mij nog ingesmeerd meerdere keren met spf 50 want he zelfs voor Nederlandse standaard ben ik wel erg bleek. En uiteindelijk ben ik verbrand op de plekken waar ik dus blijkbaar niet goed genoeg gesmeerd heb. Het was best druk op het strand wat niet gek is voor een zondag met mooi weer en een lekker windje (wat wel verradelijk is want je merkt niet dat je verbrand). De lucht was mooi blauw en zo was het water en je zag de vliegtuigen naar de luchthaven vliegen. We hebben ook nog even wat rond gelopen op de boulevard wat gezellig en leuk was. Kortom ik heb een mega gezellig weekend gehad waar ik heel blij mee was.

Gister heb ik het eindelijk voor mekaar gekregen om om 8 uur een afspraak bij de politie voor volgende week te krijgen voor de NIE. of nou ja eigenlijk is het geen afspraak voor de NIE maar dit is hoe ze mij vertelde hoe ik het moest doen en dat heb ik gedaan en als er dan volgende week gezegt word van dit is niet goed dan zeg ik wel ja sorry wist ik niet. Dus nu kan ik 22 mei naar de politie toe gaan om een NIE aantevragen en hopelijk gaat het vanaf nu wat gemakkelijker gaat allemaal want o my gosh wat een gedoe. Overigens ben ik hierna weer terug naar bed gegaan aangezien ik een late dienst had, hehehe kon niet lang slapen aangezien ik naast de school woon en ik dus continu gillende kinderen hoor. Dus misschien ga ik maar eens opzoek naar oordopjes en een slaapmasker omdat ik geen donker gordijn heb...
Verder moest ik werken wat niet heel bijzonder was behalve dat ik van 15.00 tot 22.00 moest werken en dat een aantal gasten van kamer wilde ruilen maar dat helaas niet kon omdat we geen kamers vrij hadden met de keuzes die zij wilde. Ik heb mensen ingecheckt, moest wat kamers controleren of ze goed waren (nadat mensen geswitched waren van kamer). Er was gister niet heel veel te beleven op stage maar blijkbaar de dag er voor wel, waaronder een gestolen tas uit de lobby en dat het erg druk was 's avonds terwijl er maar 1 iemand was achter de balie. Vandaag heb ik boodschappen gedaan, wat rond gewandeld en series gekeken. Het was mooi weer alleen waaide het wel waardoor het soms warm aanvoelde en daarna weer koud en ik verkouden begin te worden. Waardoor ik nu al helemaal niet meer weet wat ik aan moet trekken :'D
En wat ik morgen ga doen weet ik nog niet. De rest van de week moet ik werken waaronder in het weekend weer 2 late avond diensten tot 10 uur. Ben benieuwd of er dan meer te beleven is want nu zit je soms echt helemaal niets te doen en dan duurt zo'n shift nog best wel lang.

Dit was het wel zo'n beetje voor nu, hopelijk was het niet een al te saaie blog. Ik wist niet zo goed wat ik allemaal moest vertellen namelijk.
En tot snel met een nieuwe hopelijk meer interressante blog.

Liefs,

Plien

1. Alissa:
    14 mei 2019
    Hey Plien,
    Ik lees echt ieder blog en ik ben super trots op je dat je dat even allemaal doet daarzo in Barcelona. Love u lots xx
  2. Maarten:
    15 mei 2019
    Hoi Paulien, misschien is het verstandig om te kijken of je je stageverslag ondertussen kunt maken in de tijd dat je minder te doen hebt?
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad met Linda! En ik ben ook blij dat we een datum voor de nie hebben (inclusief een reservedatum), nu hoef ik het niet ook elke dag nog honderd keer te proberen :)
  3. Bianca Eekelder:
    15 mei 2019
    @Maarten ... wat een goed idee om alvast aan het stageverslag te werken! Daar is deze juf ook erg blij mee :)
  4. Oma S:
    17 mei 2019
    Lieve Plien,fijn weer wat van en over je te kunnen lezen.Ga zo door, en alles komt goed.