Werkweek

21 mei 2019 - Barcelona, Spanje

Hallo allemaal,

De afgelopen week vloog voorbij. Ik heb een aantal late diensten gehad (van 15.00 tot 22.00). Een aantal dingen die ik gedaan en meegemaakt heb afgelopen week. Normale check-ins, check-outs, profielen maken, vragen beantwoorden, rekeningen maken en sorteren en nog veel meer. En gister en vandaag had ik een vroege dienst (van 7.00 uur tot 14.00 uur). Vrijdag moest ik naar de bank voor het hotel om geld te laten storten. Dus ik ging in de stromende regen naar de bank toe met het geld en een brief waarop stond naar waar het gestord moest worden. Dus ik zeg in mijn beste spaans "ik kom namens dit hotel met dit geld hier is de brief" ect. Snapte die vrouw achter de balie de brief niet. Dus na heel wat moeite en dat ze aan haar collega ging vragen (zonder aan mij te vragen) welk land er nou eigenlijk bedoeld werd in mijn paspoort... Kon ik weer gaan met het bewijsstuk dat ik moest afgeven bij de manager van het hotel. Zaterdag moest ik dus tot 10 uur werken en was er een storing met de software bij de bar waardoor er stress was (bij het barpersoneel) en er na heel lang zoeken en appjes sturen eindelijk het nummer van de juiste persoon gebeld kon worden. En was het ook niet geweldig weer.

Zondag was de bar dicht en heb ik in het spaans meegeholpen een check-in te doen #proud me. En regende het verschrikkelijk erg. Maandag (gisteren) heb ik de telefoon opgenomen in het spaans en mensen doorverbonden. En natuurlijk de andere werkzaamheden. En heel veel geslapen omdat ik mega moe was. En vandaag was een beetje hetzelfde als gister en was het mooi weer netzo als de dag ervoor.  De meeste gasten in dit hotel zijn harstikke aardig en normaal. Ze hebben begrip als je zegt dat je nieuw bent of iets niet weet. Maar je hebt ook een aantal gasten die wat minder vriendelijk overkomen. En deze week hebben wij veel duitse gasten wat absoluut geen probleem is alleen een aantal van hen spreekt dus alleen maar Duits en vrijwel geen Engels. En dan word communiceren nog best lastig aangezien mijn Duits absoluut niet goed is, gelukkig zijn we er uitgekomen na wat moeite. Verder kan ik mij nu even niet meer herrineren wat er allemaal gebeurt is deze week dat het waard is te benoemen in deze blog al weet ik dat er nog iets opmerkelijks gebeurd was maar wat dat weet ik dus even niet meer.

Morgen mag ik eerst 's ochtends naar het hotel zodat iemand met mij mee kan om mijn uniform op te halen. En 's middags moet ik naar het politie bureau met Gloria voor mijn NIE afspraak dus hopen dat ik er dan morgen ook eindelijk een krijg... De rest van de week heb ik nog niet gepland staan behalve werken dan. We zien wel hoe het loopt. Ik ben wel erg moe nu ik zo veel in 3 talen doen. Mensen spreken spaans tegen mij, ik reageer spaans of engels terug en af en toe doe ik er nog NL bij door ook.

Verder voor alle andere studenten die dit lezen en op stage zijn. Ik ben mega trots op jullie en hoe ver jullie zijn gekomen.  Als het nu wat minder gaat of als je last van heimwee hebt. Het komt allemaal goed! Je mag trots zijn op jezelf, hoe ver je gekomen bent, en dat je dit zo even doet. I love you!

Tot de volgende blog!

Liefs,

Plien

1. Jessica:
    21 mei 2019
    Leuk om te lezen dat je het allemaal wel redt en dat je het ook wel naar je zin hebt. En wat een mooie foto's. Liefs Jessica en een knuffel van Thomas
  2. Sandra:
    21 mei 2019
    Blij voor je dat het nu een stuk beter gaat.
  3. Maarten:
    21 mei 2019
    Goed van je hoe ver je gekomen bent, met Spaans, Engels, een beetje Duits en Nederlands. Zo zit de eerste maand er alweer bijna op. Succes morgen met de NIE. En tot de volgende keer! <3
  4. Oma S:
    21 mei 2019
    Hartstikke fijn, dat het je goed gaat, in Espagna.Ben trots op je hoe je je doorheen slaat.Je krijgt een duim, en nog een.[weet niet, hoe ik die tevoorschijn moet halen, dus maar zo.
    Groetjes, en een knuffel van oma S.
  5. Audrey:
    Heel leuk om te lezen pau!! Trots op je 💖
  6. Anita:
    22 mei 2019
    Fijn dat het allemaal goed gaat op stage. En je houdt zo mooi je talen bij. Trots op je
  7. Tante K.:
    23 mei 2019
    Mag ik het laatste deel van jouw tekst even herhalen: ik ben hartstikke trots op jou in hoe ver je al gekomen bent!
    En super dat je 'gewoon' al die talen blijft spreken, ook al gaat het niet altijd goed. En ik weet hoe vermoeiend het kan zijn van de ene naar de andere taal schakelen... toppie, toppertje! Groetjes van Jan en mij. Xxxxxxx wie lof joe :-D
  8. Oma:
    26 mei 2019
    leuk om te zien hoe het je vergaat. Nu nog wat Achterhoeks, Italiaans en Russisch erbij leren en dan ben je klaar voor het ontvangen en begeleiden van nog wat meer toeristen. 😂 Wij houden van je en wensen je veel plezier en een fijne stage! liefs, knuffels en kusjes van ons in Lichtenvoorde 😗👄💋❤❤