Werken en nog meer NIE verhalen

6 mei 2019 - Barcelona, Spanje

Hello hello,

Vandaag op 6 mei heb ik om 10 voor 8 de laptop aangezet en tot 10 uur aan een stuk door geprobeert een afspraak te maken bij de politie online om een NIE aan te kunnen vragen. En driemaal raden, dat is weer niet gelukt. Dus ging Gloria bellen maar niemand nam op en dus zat ik om 11 uur bij haar achter op de scooter om naar het politie bureau te gaan. Daar kregen we na wat moeite informatie dat we dus op maandag om 8 uur elke keer moeten proberen een afspraak te maken voor de NIE. Kortom dit gaat nog wel even duren... Vervolgens heeft Gloria mij afgezet bij Passeig de Gràcia en ben ik vanaf daar naar Fontana gelopen lang de dure winkels zoals Gucci, Boss, Prada en andere merken en heb ik de metro naar huis genomen. Toen ik dus naar huis liep bedacht ik mij dat ik mijn sleutel vergeten was en Gloria had gezegt om 1 uur een afspraak te hebben met iemand. Kortom ik heb tot half 4 buiten in het zonnetje gezeten voor de flat omdat ik zo dom was mijn sleutel in alle "stress" mee te nemen. Vervolgens heb ik maar een dutje gedaan omdat ik vannochtend vroeg op was en ik maar eens aan de spaanse siësta wilde houden voor een keer ;D Ik heb trouwens geluk gehad dat mijn baas zei dat ik niet naar werk hoefde te komen vandaag omdat ik dus naar de andere kant van Barcelona moest voor een NIE die ik nog steeds niet heb. Want ik kon dus niet naar binnen om mij uberhaupt om te kleden voor werk #lucky.

Ik heb van vrijdag tot en met zondag gewerkt wat leuk was. Het in en uitchecken gaat nu ook steeds beter, ik maak nog af en toe wat fouten en ik mag het in het nederlands doen voor de nederlandse gasten die er komen. Wat zij dan leuk en handig vinden dat er iemand Nederlands praat in het hotel. Er waren ook 2 duitse gasten die iets niet begrepen wat mijn collega bedoelde en dus was het best handig om te weten wat ze zeiden en dus hun vraag te kunnen beantwoorden (wel in het engels want mijn duits is absoluut niet goed, de uitspraak is er nu de woorden nog). Verder doe ik de check in's in het engels en praten mijn collega's in het engels en spaans tegen mij. Wat af en toe nog lastig is omdat ik bepaalde dingen gewoon weg nog nooit gehoord heb in het spaans maar als ik het niet begrijp vertalen ze het wel voor mij.
Alleen kan ik dus nog niet een taxi bellen, de schoonmaak of technische dienst bellen want zij praten alleen maar spaans. Maar het zijn mega aardige mensen allemaal iedereen is super vriendelijk tegen mij. En ondanks dat ik niet veel in het spaans kan zeggen begrijp ik ze wel als het nodig is :D Ik had dus vandaag ook moeten werken maar dat is niet doorgegaan en ik heb 9 mei op mijn verjaardag een bij eenkomst van Dutch Students Abroad maar ik weet niet of ik daar heen kan omdat ik dus vandaag al vrij ben en die dag gewoon moet werken tot 5.
Moet nog even nadenken hoe ik dat ga aanpakken, ik had al wel gevraagt of het kon maar nog geen heel duidelijk antwoord gekregen en ik mis nu al uren en als ik 9 mei dan ook al eerder weg ben mis ik er alleen nog maar meer...

Trouwens is er nog meer "fout" gegaan namelijk ik ben waarschijnlijk eergister nacht geprikt of gebeten door iets. Waardoor ik nu een vlek op mijn been heb die pijn doet en jeukt en een mega allergische reactie is op de beet/prik. En aangezien ik niet weet waar door het komt (en het is geen mug want ik weet dat ik daar allergisch voor ben en 1. die zitten er niet op mijn kamer en 2 daar krijg ik een andere reactie op) is het dus maar de vraag wat het dan wel is. Anyway als het niet snel over is ga ik wel naar de dokter of de apotheek en laat ik mijn been zien en zeg ik wel iets van "heb je hier ook een zalfje voor of moet ie er nu meteen af?". Nou ja het zal vast wel weer goed komen ooit. En morgen komt er een schilder om nou 3maal raden iets te schilderen! What a surprise! Wel in mijn kamer omdat er een lekkage was geweest en dat nu dus de muur niet meer mooi is ofzo. In ieder geval ik zit dan op werk met mijn vlekbeen en zonder NIE dienst te verlenen, ik zie wel hoe het er uit gaat zien. Dit was het voor nu denk ik. Nog 3 dagen tot mijn verjaardag al voelt het nog niet alsof ik jarig ben (misschien omdat ik alleen ben ofzo?) maar wie weet voelt dat wel weer heel anders die dag zelf. Oh en oma als je leest. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad en gister ook met de familie. En tot in augustus!

Bye Bye mijn lezertjes! En tot snel met een nieuwe blog.

Liefs,

Plien

1. Sandra:
    6 mei 2019
    Het zit je ook niet mee. Maar het gaat allemaal goed komen dat weet ik zeker. Groetjes uit het koude, natte nederland
  2. Maarten:
    6 mei 2019
    Welkom in de wondere wereld van de bureaucratie en volwassenen ;)
  3. Anita:
    6 mei 2019
    Dat is weer een hele belevenis zo met die nie. Hopelijk dat je kamer straks weer mooi er uit ziet en je niet teveel in de verfstank hoeft te liggen.
    Azijn helpt tegen de jeuk, plus die andere tip die ik je gegeven heb. Succes.
  4. Oma S:
    8 mei 2019
    Plieneke, fijn weer iets van je te horen.Ga zo door,en stuur regelmatig een berichtje.Blijven ik, en anderen op de hoogte.Hoop, dat het met je NIE in orde komt.
  5. Sandra:
    Gefeliciteerd met je verjaardag
  6. Tante K.:
    Gefeliciteerd met jouw verjaardag, lieve Paulien. Groetjes uit Grolle.🍰🌹😘😘🎁💐💋💝
  7. Oma:
    9 mei 2019
    dankjewel lieverd, voor je felicitatie 👄 en nogmaals ook gefeliciteerd met jouw verjaardag! ❤👄