Stage

3 mei 2019 - Barcelona, Spanje

Hallo allemaal,

Op dinsdag 30 april ben ik rond 7/8 uur naar het politie bureau in de buurt gelopen. Na meer dan 1 uur daar gestaan te hebben ging eindelijk de deur open en kwam iemand naar buiten van het politiebureau. Toen ik eindelijk de kans kreeg om te zeggen waar voor ik kwam (dit gebeurde allemaal buiten, terwijl die man schreeuwde wie heeft een afspraak om 9uur en andere mensen er tussen door vragen gingen stellen) zei de politieagent dat ik een blaadje moest invullen die hij mij overhandigde en dat was het. Kortom in de rij gestaan voor niets. Op werk verteld wat er gebeurd was en werd er gezegt dat ze zouden kijken.

Stage zelf ging goed, ik heb mee gekeken en voor de helft de check in en check out gedaan. (Ik snap het nog niet helemaal maar dat komt nog wel), alle klanten in de jusite klantenportfolio's gezet (naam, achternaam, geboortedatum en land bij de juiste kamer), een kluis gefixt en wat andere dingen. En geluncht in het hotel. En toen om 5 uur naar huis. De afgelopen 2 dagen was ik vrij (1 mei de dag van de arbeid en 2 mei) op de dag van de arbeid heb ik het absolute tegen overgestelde gedaan van 'arbeiten". Ik heb zo min mogelijk gedaan behalve heel lang uitslapen. 2 mei heb ik afgesproken met een jongen genaamd Mauricio (het is een neefje van een vriendin van Gloria) en hebben we gepraat in een café en vervolgens heb ik nog wat op de Ramblas gelopen en bij de HEMA binnen geweest. Mochten jullie mij ooit kwijt zijn hier in Barcelona en ik heb toevallig heimwee dan zit ik waarschijnlijk op de voedsel afdeling van de HEMA ;)

Anyway, vandaag 3 mei moest ik weer werken. Deze keer met 3 nieuwe mensen die ik niet eerder gezien had. 's ochtends met Laura en David. En 's middags met een meneer waar van ik de naam vergeten ben oeps ( nogmaals ben slecht met namen). In de ochtend kreeg ik veel uitgelegt gedeeltelijk dingen die ik al wist en ook nieuwe dingen. Zo is mij in meer detail uitgelegt wat ik moet doen met de in en uitcheck en wat andere taken zijn van de frontoffice. De dag ging goed en ik heb veel geleerd. En toen kwam de baas boven de frontoffice manager en vroeg mij of ik een afspraak had kunnen maken voor een NIE. Dus ik zei 'nee' en voor ik kon uitleggen waarom zei deze mevrouw dus "Without a NIE you can't work". Wat 1 voor mij best aanvallend overkwam en 2 je dit tegen een 18 jarige zegt die haar best doet (en niet alleen in maar ook mijn ouders en Gloria helpen mij) en geen idee heeft wat ze moet doen. Kortom daar stond ik dan met tranen in mijn ogen omdat de woorden zonder een nie kun je niet werken best direct overkomen.

Vervolgens moest ik dus mee komen naar haar kantoor en haalde ze Charles er bij de manager. Vervolgens gingen we met zijn 3e kijken naar dat gene waar niet alleen ik met Gloria maar ook mijn vader al naar gekeken had meerdere keren en Charles al opgekeken had, een website waar je een afspraak zou moeten kunnen maken. En zoals al eerder het geval was bij ons was er op het moment geen mogelijkheid om een afspraak te maken. Dus ging ze bellen naar (ik dacht de politie) die gaf een adres, zij gaf die aan mij en zei dat ik daar op maandag naar toe moet gaan, en moest vragen of het gelijk kon een NIE maken of dat ik een afspraak kan maken. "Maybe you have to wait for hours or make a appointment" is wat ze onder andere zei en dus begin ik weer van voor af aan. Ik ga naar een bureau toe waar je niet eens een NIE kunt aanvragen en ook deze keer geven meerdere kanten andere suggesties in wat te doen. Maar uiteindelijk is er niemand die nu precies weet wat ik moet doen, waar in barcelona ik het moet doen en hoe ik dat zou moeten doen. Het enige wat er nu gebeurd is dat je eeen 18jarige die hier vandaag 1 week is en nog niet veel van de stad kent. Van hot naar her stuurt alleen in de hoop een NIE ergens te krijgen. Kortom deze hele situatie heeft mij migraine opgeleverd en ben ik dus ook wel helemaal gaar voor vandaag, dus als mijn spelling nog slechter dan normaal is komt dat door de barstende hoofdpijn die ik heb en de grote dyslect die ik ben helpt natuurlijk ook niet mee ;D

Overigens gaat het voor de rest allemaal gewoon goed hoor, alleen nog aan sommige dingen wennen. Zo mis ik mijn bed die wat confortabeler en zachter ligt dan deze en de gemakken van een mama hebben :P. Love you mommy ;D
Maar zonder gekkigheid, het gaat goed, geen heimwee alleen last van de stress en al het gedoe van hier boven. En wie weet kom ik wel met mega goede kuitspieren terug van al dat lopen dat ik hier doe zeker de heuvel op.

Ik ga maar eens slapen denk ik maar en tot de volgende blog. Beetje jammer dat het vandaag regende hier trouwens al zijn de voorspellingen voor na het weekend 20 graden of hoger :D. Hasta Luego!!

Liefs,

Plien

1. Sandra:
    3 mei 2019
    Komt allemaal goed dat weet ik zeker. Geniet ook een beetje van het mooie Barcelona
  2. Maarten:
    3 mei 2019
    Blij dat het werken an sich goed gaat. Nu hopen dat we ooit een afspraak kunnen maken met een kantoor voor die NIE.
  3. Anita:
    3 mei 2019
    Love U 2 hon' Fijn dat de stage zo goed gaat, en met die NIE komt uiteindelijk ook wel goed zoals Gloria je al verteld heeft.
  4. Oma S:
    5 mei 2019
    Lieve Paulien,
    Alles komt vast en zeker goed.Fijn, dat je stage goed gaat.