Mijn 3e week in Spanje

4 oktober 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag maar even een korte blog over de hele week (in het kort.) Ik merk dat ik het moeilijk vind om alles te onthouden.

Dinsdag en woensdag ben ik ziek thuis gebleven. Donderdag was een normale dag en vrijdags had ik na school AFS kamp met iedereen die in deze regio zit. 2 Duitsers (Frauke & Til),1 Oostenrijker (Stefan), 1 Finse (Olivia) 2 Amerikanen (Thea & Anika), 3 Belgen (Nicolas, Arno en Olivia) en 2 Nederlanders (Evanne en Ik (Paulien).
Ik kende iedereen al wel een beetje omdat ik ze gezien had in Madrid de eerste dag, en met sommige in de zelfde trein zat toen ik naar Santiago ging

Na het avond eten gegeten te hebben stelde we onszelf voor in het Spaans en daarna ben ik vrij snel naar boven gegaan met de Finse omdat ik hoofdpijn had en zij moe was. Ik ben het hele weekend zo verkouden geweest dat ik er hoofdpijn van had.

De volgende dag hadden we ontbijt in het zelfde gebouw waar we de hele dag activiteiten hadden.
Er was ook een lopend buffet met lekkere dingen (cake)

We moesten naar uitleg luisteren en spellen doen.
De spellen waren wel oké, en ik heb een keer met een AFS kamp iets geleerd. Toen mochten we voor 1 uur door Santiago lopen en zijn Arno en ik naar de Burger King gegaan want ik hou van kipnuggets. Toen moesten we terug maar dit duurde iets langer dan gepland (maar we waren niet verdwaald hoor, ik wist precies waar we waren, alleen niet precies hoe bij de eind bestemming te komen aangezien alle straten op elkaar lijken).

Toen we terug waren moesten we een ander spel doen (we hebben veel spellen gedaan, meestal gewoon voor de fun, billenkletsen, het land van geen idee, dansen, black magic van alles!) Overigens de lunch en het avondeten waren ook lekker, ik heb veel vis gegeten en ik heb Flan (een Spaans toetje) gehad.

Dag 3 was Olivia uit Finland als eerste weg omdat zij 9 uur in de bus moest zitten. Wij hebben voornamelijk gepraat. Sommige werden opgehaald, anderen moesten naar het busstation toe.

In drie dagen tijd heb ik heel veel gelachen, Engels en heel veel Nederlands gepraat. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad met iedereen. Gisteren was iets minder in de ochtend maar ik voel me nu weer helemaal goed.

Ik had mijn eerste Spaans les in de talenschool en het was moeilijk! Ik ben de jongste (de rest is zeker wel in de 20) en de leraar praat alleen in Spaans tegen ons. Kortom voor iemand die hier 3 week is, niet gemakkelijk. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Ik ga nu weer naar school want dinsdags heb ik na de lunch weer school en anders mis ik de bus.

Voor nu zeg ik: hasta luego! En tot de volgende keer.

Liefs, Paulien❤

1. Maarten:
    4 oktober 2016
    Leuk om te zien dat een AFS kamp nog net zo is als jaren geleden. Heb je meteen je eigen ervaringen kunnen vegelijken met de anderen? Hoe ver waren zij met hun Spaans en hoe vergaat het hen op school en in hun gastfamilies?
  2. Oma:
    4 oktober 2016
    fijn, dat je veel hebt kunnen lachen . en dat je je weer wat beter voelt. We wensen je nog meer plezier en een goede gezondheid!
  3. Gonny:
    4 oktober 2016
    Leuk Paulien , vies die Flan hè . Hoop voor je dat hecht Spaans snel onder de knie hebt word het een stuk fijner nog. Liefs Gonny
  4. Anita:
    4 oktober 2016
    Was je net zo "niet verdwaald" als toen met Lisette? ;-)
    Fijn dat je, je zo hebt vermaakt met alle anderen en de maffe spelletjes die ze altijd bedenken. Zal wel nooit veranderen :-)
    Succes met de cursus.
  5. Oma S:
    Lieve Paulien.
    Fijn, dat je je weer beter voelt, en dat je plezier hebt gehad. Ga zo door, en houd ons op de hoogte, want we kijken er naar uit.[Hoeft echt niet ieder dag, hoor.]Oma.
  6. Magdalene:
    6 oktober 2016
    Pas vandaag naar je blog gekeken......
    Altijd weer leuk om te lezen hoe het jou vergaat, daar in Spanje. Afgezien van je hoodfpijn en verkoudheid heb je dus veel plezier gehad de afgelopen week, dat is fijn om te horen.
    Het Spaans is moeilijk schrijf je, kan ik me voorstellen. Met een paar maanden kijk je er al anders tegen aan. Misschien kun je wat meer met je gastgezin communiceren. Doe je best dan komt het wel goed. Groetjes.