3 families

8 oktober 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Goedendag gemiddelde bewoner van deze prachtige aardbol.
Een week na mijn avontuur met Afs zijn er weer wat dingen gebeurd. Zoals gewoonlijk had ik school, een nieuwe gymdocente want mijn gymdocent is met pensioen. (ik begrijp alleen niet waarom ik dan 5x les van hem gehad heb maar goed) ik ben deze week 3x naar de talenschool geweest voor Spaans.

Ik ben naar een Franse film geweest met Galicische ondertiteling (voor Franse les). De film heet de kleine prins en gaat over een verhaal dat verteld wordt door een oudere man aan een meisje. Elke dag in de zomervakantie krijgt ze een stukje te horen en uiteindelijk gebeurd er iets want elke film heeft een plot twist nodig in zijn verhaal. Opzich een leuke film, zou hem voor 5 euro kopen maar niet in de bioscoop kijken naar mijn mening. Ik trooste mijn Spaanse zusje, die op dat moment problemen had met haar vriendje. Praatte perongeluk Nederlands tegen mijn Engels docente, heb deze week van een Amerikaanse te horen gekregen dat mijn Engels fantastisch is. Ik was zeer vereerd.
En kreeg huiswerk voor Engels dat ik in een halfuurtje af had. Verder heb ik veel gepraat met mensen over mij over hoe het is en nog veel meer maar, dat is voor een andere keer.

Vrijdags was Bente's verjaardag, voor de mensen die Bente niet kennen, Bente is mijn Nederlandse zusje. Ze werd 13 jaar en ik baalde er verschrikkelijk erg van dat ik er niet bij was. Maar ben hardstikke blij dat ze een leuke dag heeft gehad en als beste cadeau een avocado gekregen heeft.

Vandaag zaterdags 8 oktober ben ik met mijn tutor en haar familie bij haar oma gaan eten. Wat zeer lekker was. Vervolgens gingen Deva, ik en haar oom tante en nichtje naar een plaats dat eigenlijk prive is maar zij kennen de eigenaar dus mogen daar komen. Het is een huis met geheime schuilplaatsen zoals een doorgang achter een boekenkast een extra kamer achter een kledingkast. Of een kruipruimte die naar een andere kamer gaat. Van alles.
De originele eigenaars staat zelfs op de foto met de dictator Franco. Overigens was de originele eigenaar ook een jager en zijn er heel veel koppen van beesten opgehangen zoals een gnoe, zwijn, herten, leeuw, jachtluipaard. Het uitzicht was trouwens ook mooi.
Ze hebben een hond, ezels en geiten. En ik ben heel blij dat ik het allemaal kon zien. Want dit is iets wat ik anders nooit gezien had. Omdat ik ook veel met Deva en haar familie omga heb ik dus een soort van 3e familie. Ze willen me heel graag het gevoel geven dat hun huis mijn tweede huis hier in Spanje is, wat ik heel fijn vind. Maar drie families is niet altijd even makkelijk ;)

Het is 20:00 en ik ben maar aan een tussendoortje begonnen want ik heb honger. Dit was misschien niet het langste reis verhaal maar hoop dat jullie het leuk vonden.
Volgens Simge is mijn Nederlands er op achteruit gegaan wat ik als een compliment ;)

Hasta luego!

Liefs, Paulien

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra:
    8 oktober 2016
    Lijkt wel of je het steeds meer naar je zin krijgt gelukkig groetjes uut gendringen
  2. Oma S:
    8 oktober 2016
    Fijn, dat je het zo naar je zin hebt gehad, en dat je nu ook al een ''derde '' familie hebt.
    Groetjes, en een knuffel van oma.
  3. Gonny:
    8 oktober 2016
    Muy bien chica je begint volgens mij op stoom te komen.ga zo Door en een fijne volgende week gewenst.
  4. Maarten:
    8 oktober 2016
    Superleuk om te lezen dat het allemaal steeds vlotter gaat, voordat je het weet ik er een maand voorbij
  5. Anita:
    9 oktober 2016
    Fijn om te lezen dat je het steeds meer naar je zin hebt daar. En leuke foto's meisje :-)
    Kunnen wij ook beetje meegenieten van je "avontuur" met Deva
  6. Evanne:
    Woow vet cool
  7. Oma:
    9 oktober 2016
    leuk, dat je nu meer geniet van alles wat je ziet en doet! Die leraar zal nog net niet met pensioen hebben kunnen/willen gaan. Op naar je volgende belevenissen.
  8. Magdalene:
    14 oktober 2016
    Mooi man, dat je zo'n leuke week had, geloof me,er zullen nog vele volgen. Fantastisch dat je dat je nu ook nog contact hebt met een andere familie, zo krijg je helemaal een indruk van het dagelijkse leven in Spanje. Het is hier vandaag behoorlijk fris door een tamelijk koude wind. Kijk uit naar je voldende beleveniissen. Groeten maar weer.