Verschillen tussen thuis Ulft en Santiago

13 september 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Hola! Mi amigos y amigas!

De blog over gister en vandaag komt zo als het goed is! Maar nu eerst over de verschillen met thuis Ulft en thuis Santiago.
1. Mijn kamer, er valt niet veel over te vertellen maar er is een groot verschil. Veel kleiner bijvoorbeeld.
2. Ontbijt, mijn typishe Nederlandse ontbijt was brood met waar ik maar zin in had. In Spanje cake, koekjes vanalles.

3. Van thuis ben ik gewend om overal alleen heen te kunnen, de fiets te pakken en ik was in het centrum. Hier gaat dat dus absoluut niet.
4. 'S middags eten ze hier warm om 14-15 uur en in Nederland een boterham om 12 uur.

5. Tot nu toe heb ik nog geen enkele keer avond eten gehad met zijn 4en. Ik heb geen idee waarom.
6. Als je klaar bent met eten, mag je van tafel. Iets wat bij mij thuis niet gewoon is.

7. Alles in het Spaans en geen ondertiteling. Nu weet ik dat ondertiteling iets typisch Nederlands is maar oh wat is het handig!
8. Ik woon op een berg niets mis mee maar heel anders dan thuis in Ulft.

9.De slaapkamers en woonkamer zijn op de zelfde verdieping. Terwijl ik in nederland op de 1e sliep.
10.vrijwel alles is anders.
Het is even wennen maar zeer zeker de moeite waard.
Ben benieuwd hoe erg school anders gaat zijn!

Hasta luego!

Paulien

1. Maarten:
    13 september 2016
    Maar als je naar de sterren kijkt, zie je dezelfde als wij. <3
  2. Anita:
    13 september 2016
    Leuk om het verschil zo te zien. Ontbijt is dus net zoiets als in Italië.
  3. Nathalie:
    14 september 2016
    Ook wij zullen je verhalen gaan volgen. Geniet ervan. ..... groetjes van ons