Weken rond Kerst

22 december 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Hallo Aardelingen,

Vandaag is weer storytime vandaag van uit de ruimte (just kidding) maar ben nu ik dit schrijf wel in eehhmm... Even vragen waar we zijn :$ , ah we zijn in Finistere
Dus storytimw aka een blog van mij!

2 week voor Kerst ben ik netjes elke dag naar school geweest, heb ik geshopt en eindelijk nieuwe schoenen gekocht (Halleluja!) en naar de talenschool. Tot 13 december middag was er niks aan de hand. Ik kwam terug van school en toen kreeg ik tehoren dat wegens "omstandigheden" mijn gastbroer thuis zou komen van Noorwegen, en ik dus niet meer daar kon wonen dit betekende dat ik binnen 3-5 dagen (eerst 3 later 5) moest verhuizen naar ergens. Verward ben ik naar mijn kamer gegaan,'s avonds toch maar naar de talenschool gegaanen erna nog naar mijn tutor Deva(16). Deva en ik hebben alle mogelijke personen gevraagt maar aangezien kerst in 1.5 week zou zijn en de meeste dan weg gaan van huis was er een probleem. De hele vrijdag avond & begin nacht heb ik in de stress gezeten (nu nog steeds).

De dag er na op zaterdag was ik eerst lunchen met mijn tutor's familie (Deva en haar moeder zijn mijn tutors) en daarna heb ik de dag met Evanne gespendeerd, heerlijke hamburgers gegeten en kerstmarktje gezien. Ik had een leuke dag ondanks alle stres die ik had door mijn plotselingen vertrek. En toen Maria (Evanne's gastmoeder mij 's avonds thuis bracht hadden we afgesproken dat ik tijdelijk bij hen zou blijven)
Zondag ochtend heb ik mijn koffers in gepakt in 2.5 uur ondanks dat ik tot dinsdag zou kunnen blijven want mijn gastbroer kwam pas woensdag thuis (ik voelde mij heel ongemakkelijk daar dus vertrok op zondag).

En dus sinds dien woon ik tijdelijk bij Evanne tot net na de Kerst en we hopen dat afs een gastfamilie in Santiago de Compostella kan vinden. Ik ben gewoon naar school gegaan tot woensdag want toen kregen we vakantie! (Wel raar dat er een grote kans is dat ik na de vakantie naar een andere school ga en wss 45 min van Santiago woon omdat er een gastgezin is dat me wel wil hebben xD)

Ik ben in de afgelopen week naar school geweest en mijn rapport gekregen, wezen shoppen met Evanne voor Kerst (ze heeft een mega coole kerst trui gekocht), "gechilled" met Samuel, Daniel uitgezwaaid en heel veel geslapen.

Gister de 24ste zijn we uiteten geweest in het hotel waar Julio de gastvader van Evanne werkt. (Parador)
Vandaag is het de 25ste en vier ik dus kerst met de gastfamilie van Evanne wat heel gezellig is. En kreeg ik cadeautjes van Papá Noel! (Aka kerstman) een film, boek, pyjama en een muts. De dingen uit NL moeten nog komen maar dat maakt niet uit. Hoe de komende dagen gaan zijn weet ik nog niet en ben ik heel erg benieuwd naar. Ik ben heel erg blij voor de gastvrijheid van Evanne en haar gastgezin. Mega lieve mensen :)

Ojha en zojuist ben ik met Evanne op bezoek bij Anika in Cee geweest en hebben we nog een plaatsje bezocht.

Overigens heb ik net zo als elke andere week weer ongemakkelijke dingen mee gemaakt maar daar praten we een volgende keer weer over. Sorry dat deze blog wat minder leuk is maar tot de volgende keer!

AJUU! en een vrolijk kerstfeest

Liefs, Plien

1. Maarten:
    25 december 2016
    Hoi lieve Paulien, ik ben blij dat je ondanks alles toch een leuke Kerstavond en Kerst hebt. Je krijgt ongetwijfeld een leuk nieuw gastgezin en waar je ook komt, je zult altijd nieuwe vrienden maken.
  2. Anita:
    25 december 2016
    Lieverd, ik vind het fijn dat je ondanks alles het positief blijft zien. En dat je zulke leuke dingen doet met Evanne en haar gastgezin.
    Ze vinden vast een leuk gezin voor je.
    Fijne kerstdagen xxx, m'n mama
  3. Oma S:
    25 december 2016
    mijn lieve Pliene miene mijne,het komt allemaal wel goed,zeker weten. Zit niet te stressen,alles zal rech kom.Wens je een heel fijne jaarwisseling, en een fijn 2de kerstdag.Groetjes, en een knuffel van oma.
  4. Gonny:
    25 december 2016
    Hoi Paulien, ondanks alles een fijne kersttijd gewenst.Hopelijk krijg je een leuk gezin terug. Hoe heet het parador waar je hebt gegeten? Wij hebben al heel veel paradores bezocht en er gelogeerd ongeveer 10 stuks, altijd heel bijzonder en leuk.
    Xx
  5. Tante K.:
    25 december 2016
    Lieve Paulien, ik vind je blog geweldig. Alleen al omdat je er eindelijk weer één schrijft! :-D
    Ondanks alle stress blijk je toch ook een leuke tijd te hebben en daar ben ik blij om. Wat een boel verschillende ervaringen doe je op. En zo zie je maar weer: bij elke situatie ontstaan ook leuke dingen. Zo heb je zomaar ineens een gezellige kerst met lieve mensen om je heen.
    Bij welk gezin je nu ook terecht komt, in welk deel van Santiago de C. ook, we weten dat jij het aankunt. Want dat heb je de afgelopen maanden wel bewezen. Super goed van jou.
    Ik wens je nog een fijn vervolg van de kerst en een heel goede jaarwisseling. En geniet van de tijd die nog komt, want voor je het weet ben je weer in Nederland. Dikke zoen en knuffel. Ik hou van je.
  6. Oma:
    26 december 2016
    lieve Paulien, fijn he, dat je toch een mooie en leuke kerst hebt wij hadden gisteren een minder leuke dag, want ik had ontzettende buik- en rugpijn. Midden i.d. nacht is er nog een huisarts hier geweest. gelukkig ben ik wat opgeknapt. Tante Karin heeft bij ons voor het diner gezorgd samen met opa het was lekker! We wensen je veel geluk met het vinden v.e. ander, lief gezin/familie en dus een goede jaarwisseling! Liefs en kusjes van opa en oma ❤
  7. Magdalene:
    27 december 2016
    Hallo Paulin, goed van je dat zelfs onder deze omstandigheden zo positief blijft, petje af. Fijn dat je zo'n lieve vriendin hebt waar je leuke dingen mee doet, en gezellige kerst hebt gehad.Ik was eerste kerstdag bij Robert, en de tweede bij Jans. (Die ken je waarschijnlijk niet eens, jouw achterneven). Oud en nieuw vier ik thuis met een vriendin. Ik wens jou een fijne jaarwisseling, en veel goeds voor 2017.
  8. Saskia:
    30 december 2016
    Hallo Paulien,

Jij maakt wat mee zeg ! Super dat je ook heel fijne dagen hebt. En je moet maar denken, je leert hier veel van, hoe om te gaan met tegenslagen enzo. We wensen je een hele fijne jaarwisseling en dat 2017 je een hoop goeds en plezier mag brengen !

groetjes, Saskia en Theo
  9. Oma S:
    30 december 2016
    leuk,dat tante Magdalene vaak reageerd.Wens je een goede jaarwisseling[hoor, of moet ik zeggen, zie het wel,hoe het gegaan is.]Heel veel goeds, in het nieuwe jaar, meisje.knuffel, oma.