Dag 5 & 6

15 september 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Lieve allemaal!

Vandaag dan maar weer een nieuwe blog, eentje waar in je heel goed kunt zien dat ik in één week tijd heel wat up and down momenten heb gehad.

Ik begin maar bij vandaag (wat mij er aan doet denken dat ik de wekker voor morgen moet zetten).

A fijn, ik stond op en kleedde mij aan, de normale dingen. Vervolgens at ik een beetje ontbijt (niet veel, dit kwam doordat ik mij niet lekker voelde).

Vervolgens stapte we in de auto (Maria, Maria en ik) en was ik mijn schooltas vergeten. Oeps...
Na wat dingen gedaan te hebben, zette we Maria af op school en moesten mijn gastmoeder en ik naar het politiebureau voor papieren.

Het wachten duurde zo lang dat ik half in slaap viel steeds en toen we eindelijk aan de buurt waren kon de man achter de balie ons niet helpen en moesten we naar zijn collega. Toen Maria en de man uitgesproken waren en er (als ik het goed begreep) sommige dingen ontbraken, konden we gaan.

En toen moest ik naar school (de vrouw die me het lokaal aanwees sprak een beetje Engels). Ze klopte aan en vervolgens werd er gewezen dat ik vooraan moest zitten. En aangezien iedereen al zat, kon iedereen mij goed bestuderen.

Niet erg ofzo, ik heb alleen zelf niet om mij heen gekeken. Mijn mentor (tenminste ik denk dat hij dat is) ging verder met dingen uitleggen en volgens mij kwam het er op neer bij een van de laatste punten dat hij geen mobieltjes wilde zien en je ze anders kwijt was (kleine gok, want ik hoorde het woord telefona en aan de manier waarop hij sprak klonk het niet dat hij wilde dat we onze mobiel pakte xD).

Uiteindelijk moest ik blijven zitten en zei hij tegen 3 klasgenoten dat ze mij rond moesten leiden. Zo gezegd, zo gedaan. In hun Engels legde ze me uit welke vakken in welk lokalen gegeven werden en ook spraken we een Frans docent die ook enigzins Engels sprak. (Volgens mij heb ik les van haar en ze leek me erg aardig).

Ik heb inmiddels 3 boeken gekregen waaronder een Engels boek (tot nu toe wat ik er van zag echt makkelijk), wiskunde en bio in het Spaans. Een hele uitdaging dus! De rest van de boeken heb ik nog niet en ik heb geen idee waarneer ik ze krijg...

Maria, mijn gastzusje, en een hele groep vrienden kwamen na me toe ze stelde iedereen voor (ik weet de namen nu al niet meer) en ging ik met mijn gastmoeder mee naar huis. Ik ben gaan slapen maar helaas voelde ik mij na dat dutje alleen maar slechter...

Ik had een enorme dip en voelde me rot, ik kan er wel omheen gaan draaien, maar deze week heeft tot nu toe ontzettend veel van me geeist. Ik ben continu moe. Op de meest vreemde momenten voel ik me eenzaam en alleen en heb ik het idee dat ik alleen maar negatief ben.

Dus daarom ben ik onder de douche gaan staan, heb ik mijn ogen gesloten, zag thuis voor me, huilde alles er uit omdat ik het mis en voelde me iets beter. En nu lig ik in bed.

En dan nu over gister...
Gister ben ik naar een viswinkel geweest en een Ierse pub.
Daarna naar school voor papieren die ik die zelfde middag op de post heb gedaan naar Nederland.

Toen daarna snel naar de politie, maar die deden dat gene waarvoor wij kwamen alleen 's ochtend (dus daarom kwamen we vandaag weer terug). Vervolgens Maria naar vriendin gebracht en door naar een gebouw waar ze bijles geven, daar ingeschreven. Daarna huis en toen vroeg Evanne of ik langs kwam. We hebben afgesproken en rondgelopen. De fotos vind je onder het kopje foto's

Hartstikke gezellig en eigenlijk ben ik daarna gelijk naar bed gegaan en heb ik nog wat op WhatsApp gezeten (mijn wifi is echt slecht hier op mijn kamer, het valt soms weg en is dan bijvoorbeeld de hele nacht weg).

Tot zo ver deze twee dagen en er zullen nog meer reisverhalen volgen in de toekomst, maar dat zien we wel!

Chao mensen.

Liefs, Paulien

1. Anita:
    15 september 2016
    Gelukkig zijn er dus een paar mensen die paar woorden Engels spreken. Altijd handig.
    En Evanne in de buurt is ook fijn, voor jullie allebei. Maar ook dat je zusje Maria haar vrienden introduceerde, dat is ook leuk
    Het settelen heeft even tijd nodig. Komt allemaal goed.
  2. Sandra:
    15 september 2016
    Hoop dat je snel je plekje vind daar in het verre spamje
  3. Maarten:
    15 september 2016
    Wat een achtbaan aan emoties zo in zo'n eerste week hè? Nu langzaam aan de dingen verwerken en de positieve en leuke zaken voorop zetten en de negatieve dingen een plekje op de achtergrond geven.
  4. Magdalene:
    16 september 2016
    Je moet maar denken alle begin is moeilijk, het komt wel goed.
    Heb momenteel de twee jongste kleinkinderen, Hessel en Sil. Ze wilden graag een film kijken, Stuart Little, weet niet of je die kent. Gaat over een muis, leuke film.
    Groetjes....
  5. Oma S:
    16 september 2016
    Mijn lieve Plien, het is allemaal wennen, lieverd. maar over een tijdje, voel je je daar helemaal thuis, al mis je het thuis-front natuurlijk.was hier iets minder warm dan gisteren, maar nog altijd @% gr. in de slaapkamer, toen ik op stond.Laat ook iets horen over de temp., en wat er in de omgeving te zien is,want ik ben er erg nieuwsgierig naar.Hoever zit je van de kust? Is het te doen , om een paar uur verkoeling te zoeken,wat betr. reistijd? Ga door met je blog, we willen graag van je horen.Dag, meid van me. Oma.s