Even een lijstje met dingen

20 oktober 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Bij deze goed volk geen normale blog die komt later deze week of begin volgende week, maar nu een 10 redenen lijstje om voor een uitwisseling in Spanje te kiezen.
Overigens bij deze wil ik Arno bedanken voor het meehelpen met verzinnen.

1.De taal: Spaans is een van de wereldtalen, en zeg nou zelf Spaans klinkt toch ook gewoon mooi.
2.Verschil in landschap, Spanje heeft prachtige stranden, grote steden, weilanden en bergen. Overal ziet het er anders uit.
3. Het weer: over het algemeen in Spanje warmer dan in Nederland & België. Al is het zuiden wel een stuk warmer dan het noorden waar wij zitten.
4. Spanje is qua gebouwen, monumenten etc. veel ouder. En omdat Spanje zo groot is, is er ook veel meer te zien. En wie wil nou niet 20 minuten van de kathedraal van Santiago de Compostella wonen?
5. Over het algemeen heb je veel meer vrijheid.
6. Mensen zijn heel openhartig, de deur staat altijd open voor anderen en ze zijn niet te beroerd om je te helpen.
7. Fiesta, Spanjaarden weten hoe ze moeten feestvieren. Deze mensen gaan tot in de late uurtjes door.
8. Siesta, een heerlijk dutje in de middag of de avond, en niemand die er raar naar opkijkt.
9. Etenstijden: middag eten rond 14:30-15:00 avond eten 22:00 of later
10. Omdat het kan

1. Anita:
    20 oktober 2016
    Die etenstijden kunnen we nog even over discuzeuren maar de rest is het wel waar denk ik :-)
    Zoveel mogelijk van genieten meisje, want de tijd vliegt zo om.
  2. Maarten:
    20 oktober 2016
    Nummer 11: omdat ze heerlijk eten hebben :)
  3. Gonny:
    20 oktober 2016
    Ben het helemaal eens met Paulien en Maarten.
    Per
    Spanje is overal mooi en de spanjaarden zijn erg vriendelijk.
    Wil nog zoveel streken en steden zien.
    Blijf lekker genieten.
  4. Tante K.:
    20 oktober 2016
    Leuke lijst, Paulien. De toevoeging van papa is volgens mij een hele goede. En wat dacht je trouwens van de.muziek en de kunst? Nummer 12 op je lijst! :-D
  5. Oma:
    21 oktober 2016
    flamenco muziek en dansen passen ook nog wel op het lijstje, niet?
    Ik vind spaans ook een mooie taal, mooier dan italiaans. Daarom heb ik het ooit geleerd.
    Wat gaat de tijd snel he, je bent al weer 6 weken weg Voor je het weet, sta je weer bij ons op de stoep.
  6. Oma S:
    21 oktober 2016
    Tijden om te eten is missschien wennen,maar, voor de rest, van je punten, ja!!
    Blij dat je een beetje went. Hoef niet in de omgeving van de cathedraal te wonen, maar zou hem graag willen zien.Misschien komt het er nog een keer van.