Week 6 alweer!?

23 oktober 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Vanuit het regenachtige Santiago groet ik u, mijn trouwe volgeling of vogeling wat u wilt ;)

Deze week was weer eens heerlijk saai op een paar dingen na. Ik heb mijn eeuwige verslaving aan The Vampire Daries afgekeken. Kortom opzoek naar een nieuwe.
Afgezien van het feit dat ik 5 dagen in de week 6uur lang naar een leraar luister en mij verveel, is school okay, zo ver school oke kan zijn dan.

Woensdag (19 oktober) heb ik met mijn liefste Belg de 10 redenen om voor een uitwisseling in Spanje te kiezen gemaakt.
Donderdags (20 oktober) was er een televisieprogamma in onze klas die een uitleg filmde. Iets met stereotypes ofzo ik begreep er vrij weinig van. Maar het was opzich wel grappig tho.
En mensen uit mijn klas werden geinterviewd. Daarna hadden we nog 2 uur les en heb ik met iemand moeten praten over examens etc. Ik voelde mij die dag al wat minder lekker en toen ik thuis kwam was het erger. Ik ben vroeg naar bed gegaan want ik wilde de volgende dag gewoon naar school.

Vrijdags (21 oktober) had ik afgesproken om met een vriendin (Ainhoa) naar het overdekte winkelcentrum te gaan want ik had hoog nodig nieuwe spullen nodig. Dus toen de bel ging zijn we naar de auto gelopen en door haar moeder afgezet bij het centrum. We hebben gegeten bij Burger King, ik had een heerlijke chickenburger. En blijkbaar heeft de Burger King nu een hervul service van je drinken. Na bijna 3 uur geshopt te hebben, was Ainhoa's moeder zo lief om mij bij de talenschool af te zetten. (Ik was alleen dus al mijn spullen vergeten maar goed). Dus daar liep ik dan met een grote primark tas vol kleren en andere dingen uit meerdere winkels. Na 1.5 uur Spaanse les werd ik opgehaald door mijn moeder en zijn we naar huis gegaan. Ik was dood op, shoppen is zeer vermoeiend. Maar ben wel geslaagd met een heerlijke primark geurkaas koffie en kaneel, hij ruikt niet sterk.

Zaterdags heb ik huiswerk gemaakt, gegeten, tv gekeken, netflix en geslapen. En vandaag zo ongeveer hetzelfde.
Ik doe wel meer dingen maar dat is nou ook niet zo interessant om elke blog te vertellen hoe ik met mijn douche worstel, leraren uitlach omdat ze niet kunnen omgaan met een laptop. Hoe ik mij nog steeds verwonder over de hoeveelheid Olijfolie ze hier gebruiken.

Ojha voor ik het vergeet woensdag is er in Spanje een landelijke staking over een nieuwe wet voor scholen (ik weet niet precies waar de wet over gaat). Kortom we mogen kiezen of we wel of niet komen, driemaal raden wat elke scholier gaat kiezen ;)

Lieve mensen, ik spreek u snel.
Hasta luego,

Liefs, Plien

1. Anita:
    23 oktober 2016
    Mooi dat je geslaagd bent bij de Primark. Je zusje ook, van de week in Eindhoven :-)
    Geurkaars inmiddels al helemaal op? ;-)
  2. Oma:
    23 oktober 2016
    waarom worstel je met de douche, daar moet je toch gewoon onder gaan staan en dan de (koude) kraan openen? ;) :)
  3. Maarten:
    23 oktober 2016
    Ik zie dat je ook foto's van je eten hebt gemaakt ;)
  4. Oma S:
    23 oktober 2016
    Dus, woensdag een vrije dag? Kun je op je gemak douchen,en uitvogelen hoe hij werkt. Houd oe, meissie.
  5. Magdalene:
    28 oktober 2016
    Fijn hé.....dat Primark bestaat kun je voor een habbekrats inkopen doen. Ik ben er trouwens nog nooit geweest, heb er wel veel over gehoord. Zaterdag is oma nog bij me geweest, gezellig. Groetjes.......