Mijn nederlandse eetverslaving!?

7 november 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Welk eten mis ik uit Nederland?
Zoals velen van jullie weten hou ik heel erg van eten (vooral fastfood en koekjes) en dus heb ik wel eens een moment dat ik verlang naar mijn Nederlands eten.

Zoals een normale snee boterham met hagelslag of pindakaas als ontbijt met een glas Nederlandse melk. Gehaktbal of patat met frikandellen en kroketten, appelmoes en frietsaus. Bitterballen!
Pannenkoek met spek en (Nederlandse) kaas of poffertjes met poedersuiker.
Of mijn moeders chipsschotel (ja je leest het goed)

Qua snoep, gebak en koekjes mis ik het oud Hollandse snoep als de boterwafeltjes wel. Drop, schuimblokjes.
Speculaas, stroopwafels, stroopkoeken, tompouse, Bosschebollen, spritsen(?) van alles.
Ohja en ik mis paprikachips want die ben ik hier nog niet tegengekomen. Zoals de paarse dorritos zak of de blauwe lays zak!

En ik denk dat ik Sinterklaas ga missen.
De gezelligheid, cadeautjes het samen zijn en het eten.
Chocolade pepernoten eten en normale.
Gevulde speculaas en banketstaaf!

Kortom ik mis een heleboel aan Nederlands eten dat ik hier nog niet gegeten heb.  Ik heb in het algemeen een eetverslaving (gek genoeg valt dat dus vrijwel niet te zien aan mijn figuur) Stuur me al het bovenstaande eten op als een voedselpakket
Vooral typische Nederlandse dingen en Sinterklaas. Maar je mag ook gewoon een brief schrijven!

Nou dit was het wel over wat ik mis!
Ik ben er inmiddels hongerig van geworden.

Liefs, Paulien

1. Anita:
    7 november 2016
    Haha had als reactie willen vragen of het een bestelling was. Ja dus ;)
    Die chipsschotel is idd wel verslavend lekker.
    Fijn dat je mijn kookkunsten zo waardeert.
    Kusjes, mama
  2. Maarten:
    7 november 2016
    Ik krijg er ook honger van. Maar ik heb dan weer meer zin in calemares, tortilla, patates braves, paella, flan, botifarra, pollo acabo en turron.
  3. Gonny:
    7 november 2016
    Ha,ha ik heb net als Maarten wel trek in Turron, churros, paella,calamares a su tinta, tortilla.
  4. Oma S:
    8 november 2016
    Lieverd, je noemt zoveel, op, wat je mist, maar ik ga in ieder geval vooor de bitterbal, en de kroket. Dus snert, boerenkool stamp e.d. mis je niet, begrijp ik .Vind ik lekker.! houdt je taai, en misschien mag je eens een keer ''hollands ''koken. Groertjes, en een knuffel, oma.
  5. Magdalene:
    10 november 2016
    Een aantal dingen die jij noemt vind ik ook lekker, mijn favoriet is,van de zoete dingen, met stip chocola. Ben niet zo gek op drop.
    Heb vandaag stamppot boerenkool met boerenrookworst gegeten, ook heerlijk. Trouwens wat me ook erg aanspreekt is het warme weer. Hier hebben we momenteel waterkoud weer brrrrrrrr. Morgen 11 november is Sint Maarten, komen de kinderen aan de deur voor snoep, altijd een verrassing hoeveel er komen. Doei